بازداشت ۱۷ نفر از هواداران محمدعلی طاهری طی دو روز

۱۷ تن از هواداران محمدعلی طاهری، طی روزهای اخیر در استان‌های اصفهان و البرز بازداشت شده‌اند.

شنبه ۳ آذرماه، ۵ تن از هواداران محمدعلی طاهری در ماهدشت کرج توسط اطلاعات سپاه استان البرز بازداشت شدند و روز جمعه ۲ آذر، نیز ۱۲ تن دیگر در استان اصفهان بازداشت شده‌اند.

به گزارش تسنیم ۵ نفر از هواداران محمدعلی طاهری در حین برگزاری کلاس‌های عرفانی در ماهدشت کرج توسط اطلاعات سپاه استان البرز دستگیر شدند.

حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب کرج، نیز در گفت‌و‌گو با فارس، از دستگیری یکی از اعضای عرفان حلقه در استان البرز خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب کرج با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی کشور به دنبال این فرد بودند گفت: «در روزهای اخیر این عضو عرفان حلقه به همراه همسرش و تعدادی دیگر از اعضای این گروه در یک عملیات بازداشت شدند.»

شاکرمی این را هم گفت که احتمال ارسال پرونده این فرد به تهران برای بررسی وجود دارد.

از سوی دیگر سازمان اطلاعات سپاه صاحب‌الزمان اصفهان در بیانیه‌ای از بازداشت ۱۲ نفر از هواداران محمدعلی طاهری در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سپاه استان اصفهان روز جمعه ۲ آذرماه، خبر داد که نیروهای اطلاعات این نهاد “دو نفر از لیدرهای اصلی عرفان حلقه” را به همراه ۱۰ نفر از “اعضای این گروه” بازداشت کرده‌اند.

در شهریورماه نیروهای اطلاعات سپاه در شهر گرگان نیز با یورش به منازل چند تن از هواداران محمدعلی طاهری، شماری از آنها را بازداشت و به زندان مرکزی گرگان‌ منتقل کرده‌بودند.

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران سال گذشته نیز از بازداشت بیش از ۳۰ نفر از اعضای این گروه در اصفهان، نجف آباد و شاهین شهر خبر داده بود.

محمدعلی طاهری، زندانی محبوس در زندان اوین و بنیانگذار عرفان حلقه پس از اتمام دوران محکومیت ۵ ساله خود از زندان آزاد نشد و مجدداً با اتهام “افساد فی‌الارض” به دلیل فعالیت‌های مشابهی که پیش‌تر در سال ۱۳۹۰ بابت آنها محکوم شده بود، مجددا به ۵ سال حبس تعزیری متهم شد.

این زندانی عقیدتی که به گفته هوادارانش، با کارشکنی اطلاعات سپاه از آزادی‌اش ممانعت می‌شود، در مهرماه سال جاری از سوی مخالفانش در شبکه‌های اجتماعی تهدید شد که در صورت آزادی‌اش او را اعدام انقلابی (ترور) خواهند کرد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش‌تر در همین خصوص گزارشی منتشر کرده‌بود.

اللهیاری یکی از اعضای موسسه بهداشت معنوی گفته‌بود که این یک تهدید جدی است و با کافر خواندن طاهری اعلام کرده که خیلی‌ها در انتظار آزادی‌اش هستند تا او را اعدام انقلابی (ترور) کنند.

اللهیاری نام فردی است که بنا به گفته‌ی هواداران محمدعلی طاهری، وابسته به عناصر اطلاعات سپاه است. او گفته “کسانی هم که در عرفان حلقه فعالیت داشته باشند در انتظار عقوبت سختی خواهند بود و تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد”.

محمدعلی طاهری، مؤسس «عرفان حلقه»، ۶۰ ساله و متولد کرمانشاه است. او در سال ۱۳۸۰ موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» با تمرکز فرادرمانی و طب مکمل در تهران تأسیس کرد.

او در سال ۱۳۸۹ برای اولین‌بار به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از سوی نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و برای ۶۷ روز در زندان اوین تحت بازجویی قرار گرفت.

گفتنی است اطلاعات سپاه و موسسات وابسته به آن مانند بهداشت معنوی، نجات از حلقه و فرقه نیوز بارها ضمن انتشار اطلاعیه‌های گوناگون در وبسایت‌های خود و نشست‌های مختلف در سیمای جمهوری اسلامی در ارتباط با اداره فرق و ادیان، اعضای «عرفان حلقه» و هواداران محمدعلی طاهری را به ایجاد «تشکیک» در عقاید مذهبی مردم متهم می‌کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید