افزایش نگرانی ها نسبت به وضعیت اسماعیل بخشی، فعال کارگری/”شکنجه شدن” وی در بازداشتگاه از سوی مسئولان قضایی تکذیب شد

نگرانی های نسبت به وضعیت اسماعیل بخشی، نماینده کارگران هفت‌تپه که قبل‌تر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، افزایش یافته است. گزارشات ضد و نقیضی در صفحات اجتماعی از “شکنجه شدن” وی در بازداشتگاه و انتقالش به بیمارستان منتشر شد که از سوی دادگستری شوش تکذیب شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اسماعیل بخشی، نگرانی ها از وضعیت نماینده کارگران هفت‌تپه که در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه ۹۷ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، افزایش یافته است.

روزجاری در صفحات اجتماعی و برخی وب‌سایت ها خبری مبنی بر “شکنجه شدن” این فعال کارگری منتشر شد.

طی این گزارش اعلام شده بود که اسماعیل بخشی، بر اثر “شکنجه” در بازداشتگاه امنیتی به بیمارستان منتقل شده است.

پیرو این گزارش صادق جعفری چگنی، رییس دادگستری شوش با تکذیب خبر شکنجه شدن اسماعیل بخشی گفت: “متهم اسماعیل بخشی در صحت جسمانی کامل بسر می‌برد و امروز با خانواده تماس تلفنی داشته است”.

کارگران هفت تپه بیست‌و‌پنج روز است که در اعتراض به مشکلات معیشتی، عدم امنیت شغلی دست به اعتراض زده‌اند.

کارگران معترض تاکید دارند که تنها دو راه برای حل این بحران پیش رو است: “نخست اینکه هفت تپه باید به شیوه خودگردانی کارگری اداره شود، یا اگر دولت آن را اداره کند باید همه امور زیر نظر شورای کارگری باشد”.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۱۴ آبان امسال، پس از آن آغاز شد که گزارش‌هایی مبنی بر متواری یا دستگیر شدن مالکان خصوصی نیشکر هفت‌تپه منتشر شد.

مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در سال ۱۳۹۴ به دو شرکت خصوصی «زئوس» و «آریاک» واگذار شد و از زمان واگذاری این مجتمع کارگران بیش از ۳۰۰ بار تجمع و اعتصاب کردند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید