گزارشی از تحصن حمید رحمتی در آموزش و پرورش شهرضا/ محمودبهشتی‌لنگرودی، اسماعیل عبدی، محمد حبیبی و شماری از معلمان حمایت خود را اعلام کردند

حمید رحمتی، از اعضای کانون فرهنگیان شهرضا، در اعتراض به بازداشت معلمان و در محکومیت معلمان زندانی، در محوطه آموزش و پرورش این شهرستان، از روز دهم آذرماه دست به “تحصن تک‌نفره” زده‌است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمید رحمتی، در دو روز اول تحصنش، دست به اعتصاب غذای خشک زده‌بود، اما به دلیل وضعیت جسمانی‌ نامناسب و “بنا به خواهش دوستانش” از اعتصاب غذای خود دست کشید. امروز پنج‌شنبه، ۱۵ آذرماه، ششمین روز تحصن این آموزگار در آموزش و پرورش شهرضا است.

تحصنی که بنا به گفته یکی از معلمان، “تک‌نفره آغاز شد، اما حمایت شماری از فرهنگیان و فعالان صنفی را در پی داشت”.

محمود بهشتی‌لنگرودی، اسماعیل عبدی و محمدحبیبی سه معلم و فعال صنفی محبوس در بند، از جمله افرادی هستند که از این تحصن حمایت خود را اعلام کردند.

این سه فعال صنفی محبوس در زندان اوین، ضمن اعلام حمایت از حمید رحمتی، گفته‌اند: «حمید رحمتی ضمن پایبندی به اصول تشکیلات و کار جمعی در بسیاری از مواقع و در بن‌بست‌ها در هیبت یک تشکل ظاهر گردید، رفتار صادقانه و عزم و استقامت او در جلب اعتماد دوستان و همکاران و فعالان صنفی و تشکیلاتی بسیار موثر بوده و خواهد بود. ضمن تشکر وقدردانی از دوست و برادر بزرگوارمان حمید رحمتی، برایشان سلامتی و پایداری آرزومندیم و امیدواریم که جامعه معلمان ایران قدردان انسانهای شرافتمند و مسئولی چون او باشند.»

متن پیام سه فعال صنفی محبوس در زندان، محمود بهشتی‌لنگرودی، اسماعیل عبدی و محمدحبیبی را بخوانید:

“بدون تردید حمید رحمتی یکی از قدیمی ترین، دلسوزترین، دوست داشتنی ترین، بی ریاترین، کم ادعا ترین، پر کارترین و البته پایدارترین اعضای شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان است .
کسی که در ماجرای تبعیدش به مازندران تا مرز خطر جانی پیش رفت و به لطف خدا و دعای دوستان و در حالی که مدتی طولانی در کما به سر می برد ،عمری دوباره یافت تا خانواده ،دوستان ،همکاران و تشکلهای صنفی معلمان و همچنین فعالان و کنشگران صنفی از برکت وجودش محروم نگردند.
حمید رحمتی ضمن پایبندی به اصول تشکیلات و کار جمعی در بسیاری از مواقع و در بن بستها در هیبت یک تشکل ظاهر گردید ، رفتار صادقانه و عزم و استقامت او در جلب اعتماد دوستان و همکاران و فعالان صنفی و تشکیلاتی بسیار موثر بوده وخواهد بود .

ضمن تشکر وقدردانی از دوست و برادر بزرگوارمان حمید رحمتی ، برایشان سلامتی و پایداری آرزومندیم.

وامیدواریم که جامعه معلمان ایران قدردان انسانهای شرافتمند و مسئولی چون او باشند.

محمودبهشتی لنگرودی ،اسماعیل عبدی،محمدحبیبی”

آدینه بیگی، همسر محمود بهشتی لنگرودی، نیز در دیداری که با حمید رحمتی انجام داد، حمایت خود را از او اعلام کرد.

از سوی دیگر، گزارش شده که وحید موسوی، آموزگار مدرسه‌ی سیلانی پادگان ۲۲ توپخانه شهرضا که برای دیدار از همکار متحصن حمید رحمتی در روز سه‌شنبه ۱۳ آذرماه، به اداره آموزش و پرورش شهرضا رفته بود، ساعاتی پس از حضور در داخل اداره ی آموزش و پرورش بازداشت شد و مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «روز سه‌شنبه، وحید موسوی که برای دیدار با آقای رحمتی به آموزش و پرورش شهرضا مراجعه کرده‌بود که از سوی اداره اطلاعات بازداشت شد و شد سپس توسط یکی از کارکنان اداره ی اطلاعات به شدت مورد ضرب و شتم، توهین و حرفهای زشت قرار گرفت. اما این معلم، پس از آزادی بار دیگر نزد حمید رحمتی بازگشت.»

وحید موسوی روز سه‌شنبه ۱۳ آذر اعلام کرد: «در راستای اعتراض به زندانی بودن معلمان و ضایع شدن حقوق معلمان گرامی از تاریخ ۹۷/۹/۱۳ اقدام به اعتصاب غذا و تحصن می‌نمایم.»

حمید رحمتی، معلم شهرضایی که بنا به گفته همکارانش در اکثر جلسات شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران شرکت می‌کرده، از منتشر کنندگان “قلم معلم” در شهرضا است.

وی در سال ۸۶، به مدت ۲ سال به یکی از روستاهای ساری تبعید شد و در حادثه تصادفی مجروح شد و مدتی در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت و در نهایت به شهرضا بازگشت.

او در سال‌های قبل هم از همکاران خود دفاع کرده و برای آزادی معلمان زندانی چندین بار دست به اعتصاب زده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید