روح الله مردانی، معلم زندانی بار دیگر دست به اعتصاب غذا زد

روح‌الله مردانی، معلم زندانی در اوین و دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران، بدلیل عدم موافقت مسئولان قضایی با در خواست آزادی مشروطش و همچنین وضعیت نامناسب زندان و عدم رسیدگی پزشکی مناسب به وضعیت جسمانی اش از روز جمعه ۱۶ آذر، مصادف با روز دانشجو مجددا دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  روح الله مردانی زندانی محبوس در زندان اوین، به دلیل عدم تحقق وعده‌های مسئولان مبنی بر موافقت با درخواست آزادی مشروطش و همچنین وضعیت نامناسب زندان و عدم رسیدگی پزشکی مناسب به وضعیت جسمی، از روز جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷،  مجددا دست به اعتصاب غذا زده است.

روح الله مردانی پیش تر طی نامه‌ای به مسئولان زندان اعلام کرد بود که در صورت عدم اجرای تعهداتشان و موافقت با درخواست آزادی مشروطش، اعتصاب غذای خود را از ۱۶ آذر ماه مصادف با روز دانشجو از سر خواهد گرفت.

این دومین بار است که این معلم ۳۵ ساله و دانشجوی رشته‌ی ادبیات دانشگاه تهران در اعتراض به روند رسیدگی به پرونده و عدم توجه مسئولان قضایی دست به اعتصاب غذا زده است.

روح الله مردانی، پیش تر نیز  از روز ۱۹ خردادماه ۹۷ در اعتراض به روند دادرسی و حکم ناعادلانه و قطع حقوق خود دست به اعتصاب غذا زده بود و از ۲۰ مرداد به نشانه اعتراض به عدم توجه مسئولان به خواسته‌هایش لب‌هایش را دوخت. وی بنا به درخواست جمعی از فعالان صنفی مدنی و دو تن از همبندانش “حمیدرضا امینی” و “محمدعلی طاهری” و با توجه به وعده قوه قضاییه و دادستانی، مبنی بر رسیدگی به خواسته‌هایش، چهارشنبه ۲۴ مردادماه ۹۷ به اعتصاب غذای خود پایان داد.

بنا به گزارشی که پیش‌تر در کمپین منتشر شده‌بود، وی در یک ماه اول اعتصاب غذایش، مشکلاتی مثل سرگیجه و فشار پایین و ضعف جسمی داشت و به درد کلیه و دردهای عصبی دچار می‌شد.

روح الله مردانی در اعتراضات سراسری دی‌ماه بازداشت و  از سوی دادگاه بدوی به تحمل ۵ سال حبس به اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی”و یک سال حبس به اتهام فعالیت “تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی” و “دو سال محرومیت از برخی حقوق اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد”.

حکم ۶ سال حبس روح‌الله مردانی در دادگاه تجدیدنظر به ۲ سال کاهش یافت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید