۵۰ روز بی‌اطلاعی از وضعیت یک شهروند اهل چابهار

عبدالمجید بهرامزهی (رئیسی) بیش از ۵۰ روز است که با خانواده تماس نگرفته و از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عبدالمجید بهرام زهی در حالی بازداشت شد که از بیماری اعصاب و روان رنج میبرد و تحت نظر پزشک بود.

عبدالغنی رئیسی پدر عبدالمجید می‌گوید: “۹ سال است که پسرم بخاطر مشکلات عصبی تحت نظر پزشک است و الان ما هیچ خبری از وضعیت‌اش در دست نداریم اما برخی از منابع خبر دادند که او در تهران است و برخی دیگر معتقدند که وی هنوز در زاهدان نگهداری می‌شود”.

عبدالمجید بهرام‌زهی(رئیسی) از شهروندان بلوچ است، او در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۹۷ در چابهار توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از تکمیل مراحل بازجویی به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد.

بیش از ۵۰ روز است که تمامی تماس های تلفنی و ارتباط او با خانواده و نزدیکانش قطع شده است و به دلیل سابقه داشتن بیماری اعصاب و روان نگرانی ها نسبت به وضعیت وی دوچندان شده است.

او در ملاقاتی که با خانواده خود در زندان داشته “از شکنجه شدن‌ خود در وزارت اطلاعات خبر داده و اتهاماتی که به وی نسبت دادند را رد کرده و از آنها ابراز بی اطلاعی کرده است”.

حبیب الله سربازی، مدیر کمپین فعالین بلوچ در همین زمینه به گزارشگر کمپین گفت: “گویا قرار بوده تا وی را با تامین وثیقه آزاد کنند اما پس از پیگیری های انجام شده به خانواده وی گفته شده که پرونده عبدالمجید به تهران منتقل شده است.”

این زندانی متهم به همکاری با “گروهک” شده است. اصطلاحی که حکومت ایران برای گروه های مسلح بلوچ اطلاق می کند.

مردم بلوچ یکی از اقوام ایرانی‌ هستند که سکونت‌گاه اصلی این قوم در ایران در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان است.

از جمله مشکلات این شهروندان میتوان‌ به بیکاری، نداشتن شناسنامه و در بعضی مناطق نبود گاز، آب و مراکز بهداشت اشاره کرد.

بلوچ ها از شهروندان اهل سنت هستند؛ به همین دلیل حکومت ایران همواره با بازداشت و سرکوب این شهروندان سعی کرده‌است تا صدای اعتراضات این قوم نادیده گرفته شود.

نویسنده: دانیال بابایانی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید