انتقال محمد صالح شهدادزهی به زندان رجائی شهر کرج

Rajaee-Shahr

محمدصالح شهداد‍‌‌ زهی پس ازگذشت  ۱۷ ماه بازداشت ، بدون اعلام قبلی از زندان مرکزی زاهدان به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، محمد صالح شهدادزهی که در تاریخ ۱۷ تیر ۹۶ در شهرستان ایرانشهر توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شد بود به زندان رجایی شهر کرج انتقال داده شد.

گزارش شده که این شهروند بلوچ  به مدت ۱۷ ماه  است که در زندان زاهدان به صورت بلاتکلیف بسر می برد و  بدون اطلاع قبلی به زندان رجایی شهر کرج متقل شده است‌.

پیش‌تر به خانواده وی اطلاع داده شده بود، که پرونده “محمد صالح” از اول پیگیری و به قاضی دیگری سپرده خواهد شد.

تاریخ دقیق و علت انتقال نامبرده تاکنون مشخص نشده است.

یکی از نزدیکان آقای شهدادزهی  پیش تر به گزارشگر کمپین گفته بود: “وزارت اطلاعات مدت ۷ ماه آقای شهدادزهی را در بازداشتگاه اطلاعات زیر بدترین شکنجه ها قرار داده تا با اجبار بگوید مرتکب قتل یک بسیجی به نام سجادی شده و دستور قتل را مولوی کوهی صادر کرده است این درحالیست هنگام قتل آقای سجادی مولوی کوهی در مشهد بازداشت بود و محمد صالح هم اهل این کارها نیست”

وی افزود: “محمد صالح هیچ شاکی خصوصی ندارد و قاضی پرونده برای آزادی وی با وثیقه ۱۸۰ میلیون تومان موافقت کرد اما وزارت اطلاعات مانع شده و مجددا وثیقه لغو شد”.

این منبع ادامه داد: “وزارت اطلاعات در جلسه دادگاه اجازه حضور وکیل را نداده و به وکیل پرونده گفتند دیگر حق نداری به این پرونده رسیدگی کنی و قاضی پرونده به خانواده زندانی یاد شده گفته پرونده از نظر بنده بدون مورد است اما وزارت اطلاعات اجازه نمی دهد”

گفتنی است مولوی کوهی پیشتر بخاطر سخنرانی هایش بر علیه سیاست خارجی جمهوری اسلامی در سوریه بارها احضار و برای مدتی بازداشت شد.

بازداشت این روحانی اهل سنت موجی از اعتراضات را در بلوچستان آغاز کرد که در نهایت منجر به آزادی وی شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید