آزادی رضا شهابی به همراه سایر فعالین کارگری بازداشت شده

رضا شهابی، فعال صنفی که به همراه چند تن از فعالین کارگری شامگاه شب گذشته بازداشت شده بودند، امروز آزاد شدند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خبر آزادی این افراد را تایید کرده است.

شب گذشته رضا شهابی و حسن سعیدی، از اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، به همراه  امیرعباس آزرم وند، پرهام یگانه و کیوان مهتدی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

صبح روز جاری سه‌شنبه، ۲۰ آذرماه پس از انتقال این افراد به بازداشتگاه اوین، خانواده بازداشت شدگان در مقابل این زندان تجمع اعتراضی برگزار کردند. پس از این تجمع، ساعاتی قبل تمامی بازداشت شدگان آزاد شدند.

طی روز های گذشته کارگران در سامانه شش شرکت واحد در مورد مطالبه تسهیلات مسکن دست به اعتراض زده‌ بودند.

پیش از این کمپین در ۱۳ آذرماه سال‌جاری گزارش داده بود که کارگران عضو پروژه سپیدار ۲و۳ تعاونی مسکن شرکت واحد نسبت به برآورده ‌نشدن مطالبات‌شان، مقابل شورای شهر و شهرداری تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان “تعاونی مسکن فرمایشی مدیریت شرکت واحد، دارایی کارگران را بلعیده و با گذشت ۵ سال از موعد تحویل خانه‌هایمان را تحویل نمی‌دهد” نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند که در جریان این اعتراضات دست‌کم یک کارگر معترض در دفتر مدیریت بهره برداری اقدام به خودسوزی کرد.

سندیکا گزارش داده بود که روز ۱۸ آذر، بخش‌هایی از کارگران تعمیرگاه، توقفگاه و رانندگان را در نمازخانه فراخوان داده است و در نشست مذکور تلاش کرده تا کارگران را از سازماندهی اعتراضات منصرف کند.

مطالب مرتبط:

• هشت تجمع اعتراضی برگزار شد/ویدئو

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید