“ابراهیم نوری از تاریخ ۲۵ آذرماه مقررات زندان اوین را رعایت نخواهد کرد”

«ابراهیم‌نوری» فعال مدنی که پس از انتقال وی به اندرزگاه ۴ زندان اوین کتاب آئین نامه زندان‌ها جهت بررسی از وی گرفته شده بود، اعلام کرده که در صورت عدم بازپس‌گیری این کتاب، مقررات زندان را رعایت نخواهد کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ابراهیم نوری روز گذشته سه‌شنبه ۲۰ آذرماه ۹۷، با نگارش نامه‌ای به «رئیس اندرزگاه هفت» زندان اوین اعلام کرد که از تاریخ بیست وپنجم این ماه دیگر مقررات زندان اوین را رعایت نخواهد کرد.

در شهریورماه سال‌جاری پس از انتقال آقای نوری به اندرزگاه ۴ اوین، کتاب «آئین نامه‌ زندانها» که دست او بوده جهت بررسی گرفته شده و هنوز به‌ او برگردانده نشده است.

ابراهیم نوری در تاریخ ۱۱ تیرماه و در آستانه گردهمایی سالانه قلعه بابک و در ادامه بازداشت‌های گسترده در تهران بازداشت شد و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شد.

صبح روز سه‌شنبه ۶ شهریورماه ۱۳۹۷ ابراهیم نوری طی تماسی تلفنی با خانواده خود، از انتقالش به قرنطینه زندان اوین و صدور قرار وثیقه ۱۲۰ میلیونی تومانی در رابطه با پرونده جدیدش خبر داد بود که به نیابت از دادگستری شهرستان اهر جهت اجرای حکم ۶ ماه حبس تعزیری بابت پرونده تبلیغ علیه نظام در سال ۹۵ پس از ۵۵ روز بازداشت به بند قرنطینه و سپس به بند چهار این زندان جهت تحمل حبس منتقل شد.

این فعال مدنی به دلیل حضور در تجمع اعتراضی در روز منتهی به آخرین جمعه ماه رمضان سال ۹۵ بازداشت و در شعبه ۱ دادگاه کیفری اهر به اتهام “تبلیغ علیه نظام به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام” محاکمه و به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

ابراهیم نوری متولد ۱۳۷۰، دانش‌آموخته مترجمی زبان انگلیسی و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اهر از سال ۱۳۸۴ بارها از سوی مأموران امنیتی بازداشت و به حبس محکوم‌شده است.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ی روز شنبه ۲۰ مرداد۹۷ از مقامات ایران خواست که فورا و بدون قید و شرط زندانی عقیدتی ابراهیم نوری و سایر کسانی که به دلیل شرکت در تجمعات فرهنگی اقلیت ترک آذربایجانی زندانی شده‌اند، را آزاد کنند.

بیشتر بخوانید:

• جلسه رسیدگی به اتهامات ابراهیم نوری و جعفر رستمی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار می‌شود

• ابراهیم نوری به بند ۷ زندان اوین منتقل

• ابراهیم نوری؛ فعال مدنی جهت اجرای حکم حبس به قرنطینه زندان اوین منتقل شد

• ادامه بازداشت، احضار و سرکوب فعالین مدنی ترک، دست کم ۶۰ تن در آستانه گردهمایی قلعه بابک بازداشت شدند

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید