علی کروشات از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی معلمان خوزستان با وثیقه آزاد شد

علی کروشات، از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی معلمان خوزستان که به همراه پیروز نامی سحرگاه سه شنبه ۲۲ آبان، از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود، با تامین وثیقه به صورت موقت آزاد شد. پیروز نامی، معلم خوزستانی نیز در روز شنبه ۱۰ آذر با قید وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۹۷، علی کروشات، از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی معلمان خوزستان با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد.

پیروز نامی و علی کروشات در سحرگاه ۲۲ آبان‌ماه ۹۷، پیش‌از آغاز دور دوم تحصن معلمان کشور از سوی نیروهای سپاه چهارشیر اهواز بازداشت شدند.

به گفته منابع آگاه در آن زمان، «پیروز نامی دبیر کل کلانون صنفی معلمان خوزستان و علی کروشات نایب رئیس کانون صنفی معلمان دوشنبه شب با نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی جلسه ای داشتند، بعد از پایان جلسه و مراجعه آنان به خانه، ساعت دو و نیم صبح روز سه شنبه۲۲ آبان، ماموران اطلاعات سپاه پس از ورود و بازرسی منزل بازداشتشان کردند.»

کانال تلگرامی  شورای هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری پس از بازداشت این دو معلم خوزستانی نوشته بود: “نیروهای اطلاعات سپاه از پیروز نامی و علی کروشات خواسته بودند، فراخوان تشکل‌های صنفی معلمان را لغو کنند اما این دو معلم از  انجام این خواسته ماموران سر باز زدند”.

در دومین دور اعتصاب معلمان در سال تحصیلی جدید، معلمان همزمان با تحصن، تصاویر پلاکاردها و کاغذنوشته‌هایی از مطالبات خود را در اینترنت منتشر کردند.

پس از تحصن سراسری معلمان، در روزهای سه‌شنبه ۲۲ و چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه، موج بازداشت، تهدید و احضار معلمان در کشور از سوی نهادهای امنیتی راه افتاده‌است.

رفع تبعیض علیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته، آموزش رایگان، پایان روند پرونده سازی و سرکوب معلمان و آزادی معلمان زندانی، توقف طرح معلم تمام وقت از جمله خواسته‌های معترضان در این تحصن سراسری بوده است.

در سالیان گذشته، فعالان و تشکل‌های حقوق صنفی معلمان بارها با انتشار بیانیه‌ها و یا برگزاری تجمع‌های مسلمت آمیز در تهران و شهرهای دیگر، از سیاست‌های دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال آموزش و پرورش و نیز فرهنگیان انتقاد کرده‌اند که گاه این اعتراضات با سرکوب و بازداشت مواجه شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید