بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری بازداشت شد

بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری که در آبان‌ماه سال جاری طی حکمی غیابی به احکام زندان محکوم شده بود، شب گذشته در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی، بهنام ابراهیم زاده شب گذشته ۲۱آذرماه ۹۷ در منزل شخصی خود در تهران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

او در زمان بازداشت مطلع شد که در تاریخ ۲۹ آبان ۹۷ طی حکم غیابی در کرمانشاه به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

پیش‌تر بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری در تاریخ ۲۶ مردادماه سال جاری از سوی نیروهای امنیتی در کرمانشاه بازداشت و پس از تکمیل مراحل بازجویی به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل و پس از تحمل ۲۵ روز بازداشت نهایتا با تامین وثیقه ۴۰ میلیون تومانی از این زندان آزاد شد.

این فعال کارگری متولد ۱۳۵۶ در شهرستان اشنویه است که از سال ۸۷ تاکنون بارها از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به حبس محکوم شد.

لازم به توضیح است که بهنام ابراهیم‌زاده متولد ۱۳۵۴، در شهر اشنویه و ساکن تهران، فعال کارگری و عضو «جمعیت دفاع از کار کودکان و خیابان» پیش‌تر در خرداد ۱۳۸۹، به دلیل فعالیت مربوط به حقوق کارگران و حقوق کودکان کار بازداشت شده‌بود. وی پس از ۴ ماه بازجویی در سلول‌های انفرادی زندان اوین به بند ۳۵۰ این زندان منتقل شده‌بود و در دی‌ماه ۱۳۸۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۲۰ سال حبس محکوم شد که بعدها این حکم در دادگاه تجدید نظر تهران به ۵ سال کاهش یافت.

بهنام ابراهیم‌زاده در حالی که دوران حبس خود را سپری می‌کرد مجددا با پرونده‌ دیگری مواجه شد. سال ۱۳۹۳، با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع، تبانی و اقدام علیه امنیت ملی» و «استفاده از تجهیزات ماهواره و نگهداری پاسور» مجددا به ۹ سال و ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از اعتراض و در مرحله تجدید نظر به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و ۴۵۰ هزار تومان جریمه نقدی کاهش پیدا کرد.

نهایتا، این فعال کارگری ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، بعد از سپری کردن ۷ سال حبس در زندان‌های اوین و رجایی‌شهر کرج آزاد از زندان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید