علی نجاتی به بیمارستان منتقل شد

علی نجاتی، رییس سابق و از اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه که به همراه پسرش پیمان نجاتی از سوی ماموران امنیتی و انتظامی در منزلش بازداشت شده بود، به دلیل وخامت وضعیت جسمی و  مشکلات  شدید قلبی به بیمارستان بقایی اهواز منتقل شد. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن اعلام انزجار از ادامه بازداشت غیر قانونی علی نجاتی، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط ایشان شده است.

روز پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷، علی نجاتی رییس سابق و اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به علت مشکلات شدید قلبی به بیماستان بقایی اهواز منتقل شد.

این فعال کارگری به علت ابتلا به عارضه شدید قلبی پیش از بازداشت تحت مراقبت‌های درمانی قرار داشته است.

علی نجاتی، به همراه پسرس پیمان نجاتی روز پنج شنبه ۸ آذر ۱۳۹۷، توسط  ماموران امنیتی در منزلش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

در زمان بازداشت این فعال کارگری گزارش شده بود که ماموران امنیتی بدون در دست داشتن حکم قضایی وارد منزل  شده و  پس از ضرب و جرح  علی نجاتی و دیگر اعضای خانواده  اقدام به بازداشت وی و  پسرش کردند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه با تایید این گزارش و ضمن اعلام انزجار از ادامه بازداشت غیر قانونی علی نجاتی، طی بیانیه ای خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط ایشان شده است و هشدار داده که مسئولیت هرگونه عارضه جسمانی ایجاد شده برای علی نجاتی، مستقیما بر عهده ی مقامات قضایی و امنیتی است.

در ادامه این بیانیه از تمامی کارگران هفت تپه، تشکلات و کارگران ایران و جهان و تمام رسانه ها و نهاد های خواسته شده است که در راستای حمایت و تلاش برای آزادی علی نجاتی و نیز خانم سپیده قلیان، بازداشتی دیگری که ایشان به علت ابراز همبستگی و همدلی با خانواده های کارگران هفت تپه دستگیر شده است، تلاش کنند.

علی نجاتی تا کنون بارها به دلیل فعالیت های صنفی و سندیکایی مورد تعقیب و بازداشت قرار گرفته است.

وی پیش تر در روز  سه شنبه ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۴، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از ۳۴ روز بازداشت، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

علی نجاتی در سال ۸۸ نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به احکام زندان محکوم شده بود.

کارگران نیشکر هفته از روز ۱۴ آبان ۱۳۹۷ با راهپیمایی های پیاپی در سطح شهر و تجمع در مقابل فرمانداری شوش، خواستار واگذاری شرکت به بخش دولتی، آزادی کارگران زندانی و پرداخت دستمزدهای معوقه خود شده اند.

روز یکشنبه ۲۷ آبان، ۱۹ تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه و سپیده قلیان، فعال مدنی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

شب دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۵ کارگر نیشکر هفت تپه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

روز پنج شنبه اول آذر نیز محمد خنیفر، مسلم آرمند و حسن فاضلی به صورت موقت از زندان آزاد شدند.

گفته می شود، تمامی کارگران با قید و ثیقه و به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده اند و برای تمامی آنان نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید