نیلوفر هومان‌فر با پایان حبس آزاد شد

نیلوفر هومان‌فر، از بازداشت شدگان اعتراضات مردادماه ۹۷ روز گذشته با پایان دوران محکومیت از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیلوفر هومان‌فر، که در اعتراضات مردادماه ۹۷ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، روز گذشته ۲۳ آذرماه ۹۷ با اتمام دوران محکومیت از زندان اوین آزاد شد.

او روز دوشنبه ۱۵ مردادماه ۹۷ در اعتراضات خیابانی تهران مقابل تئاتر شهر به همراه “یاسمن آریایی”، “سید محمد فلاح چای”، “صبا کردافشاری”، “سامان زندیان”، “آذر حیدری”، “فرشید رستمی” بازداشت شده بود.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه «مژده رجبی» و «نیلوفر هومانفر» را به تحمل ۶ ماه و «یاسمن آریانی»، «صبا کردافشاری» و «سیده آذر حیدری» را نیز به تحمل یک سال حبس تعزیری از بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی» محکوم کرد.

 اعتراضات مردادماه ۹۷؛ صدور احکام حبس برای نیلوفر هومان‌فر

• بازداشت شدگان اعتراضات مردادماه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته‌اند

• اسامی برخی بازداشت شدگان اعتراضات ۱۱ مردادماه/ ویدئو

• اعتراضات مردادماه۹۷؛ صدور احکام زندان برای یک شهروند سروآبادی

اعتراضات مردادماه از شهرک صنعتی شاهپورجدید اصفهان در اعتراض به گرانی، افزایش تورم و قطعی مکرر برق آغاز شد و به سرعت به شهرهای دیگر گسترش یافت.

طی این اعتراضات، بسیاری از شهروندان اصفهان، شیراز، مشهد، تهران، کرج به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را به وضعیت بد اقتصادی نشان دادند.

نیروهای امنیتی در برخی از مناطق با معترضین به شدت برخورد کردند و برخی منابع خبری و همینطور ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی تایید کرده‌اند که نیروهای امنیتی و انتظامی به اجتماع کنندگان با پرتاب گازاشک‌آور و گلوله‌های رنگی پاسخ داده‌اند و با خودورهای آب‌پاش سعی بر متفرق کردن مردم دارند؛ در این اعتراضات بیش از صدها تن از شهروندان در سراسر کشور بازداشت شدند.

برای عضویت در تلگرام کمپین اینجا کلیک کنید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید