بازداشت شبانه شماری از کارگران فولاد اهواز

در واپسین ساعات سی و هفتمین روز از اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، شماری از آنان، در منازل شخصی خود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شامگاه روز یک‌شنبه ۲۵ آذرماه، دست‌کم ۴ تن از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، در منازل شخصی‌شان، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شدند. گفته شده، کلیه این بازداشت‌ها بدون حکم قضایی صورت گرفته‌است.

منابع محلی می‌گویند: «شب گذشته، چند تن از کارگران گروه ملی فولاد اهواز به نام‌های غریب حویزاوى، طارق خلفى (حلفی)، حسین داودى و مصطفى عبیات، در منازل شخصی خود بازداشت شده‌اند».

بر پایه همین گزارش، این بازداشت‌ها با اعتراضات اخیر کارگری در اهواز مرتبط بوده و به نظر می‌رسد تعداد بازداشت شده‌ها بیش از این باشد.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز یک‌شنبه ٢۵ آذرماه ۱٣٩٧ در حالی سی و هفتمین روز اعتصاب و اعتراض خود را پشت سر گذاشتند که بنا به گفته اتحادیه آزاد کارگران طی دو روز گذشته نیروهای گارد ویژه حضوری سنگین در مسیرهای راهپیمائی آنان داشتند.

گفتنی است، اسماعیل بخشی، علی نجاتی، میثم آل‌مهدی و سپیده قلیان، از جمله افرادی هستند که در ارتباط با اعتراضات کارگری در اهواز بازداشت شده‌اند که سپیده قلیان و علی نجاتی کماکان در بازداشت به‌سر می‌برند.

گفته شده بازداشت عسل محمدی، دانشجوی داروسازی دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد تهران و از اعضای تحریریه نشریه «گام»، نیز در ارتباط با همین اعتراضات کارگری است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران خبر داده بود که اداره اطلاعات اهواز با احضار ۱۰ تن از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران، تهدید کرده که در صورت ادامه اعتراض‌های خیابانی آنان، برخوردهای لازم برای توقف این تجمع‌ها انجام خواهد شد.

از جمله مطالبات کارگران گروه ملی فولاد اهواز “بازگشت شرکت به بدنه دولت، ورود مستمر شمش و مواد اولیه، راه اندازی تمام خطوط تولید، تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز، فروش مستمر محصولات و پرداخت به‌موقع و مستمر حقوق کارگران” است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید