شیراحمد شیرانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اردبیل به مکان نامعلومی منتقل شد

هفته گذشته “شیراحمد شیرانی” زندانی سیاسی محبوس در زندان اردبیل به مکان نامعلوم منتقل شده است؛ تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.

زندانی سیاسی شیراحمد شیرانی نارویی، چهارشنبه ۲۸ آذر ۹۷ از بند ۷ زندان اردبیل به یک مکان نامعلوم منتقل شد؛ هفته گذشته نیز محمدصابر ملک‌رئیسی از همین بند به یک مکان نامعلوم منتقل شده بود.

یک منبع آگاه در این باره به گروه اطلس زندان های ایران گفته است: «پریروز دنبال شیراحمد آمدند. به همان ترتیبی که محمدصابر را برده بودند، او را نیز با خود بردند. وضعیت بدی بر زندان اردبیل حاکم شده است. زندانی‌های سیاسی را یکی یکی می‌برند و بقیه را نیز تحت فشار گذاشته‌اند. تلفن‌ها را قطع و وصل می‌کنند. ارتباط محمدصابر و شیراحمد را به طور کامل با بقیه زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان قطع کرده‌اند.»

این منبع در رابطه با محل احتمالی نگهداری این دو زندانی بلوچ می‌گوید: «نمی‌دانیم کجا هستند. به نظر می‌رسد آن‌ها را در زندان اردبیل نگه نداشته‌اند. نگرانیم که مبادا به بازداشتگاه اطلاعات منتقل‌شان کرده باشند. این دو نفر قبلا دربازداشتگاه اطلاعات زاهدان برای دو سال تحت شکنجه‌های گوناگونی قرار داشته‌اند.»

شیراحمد شیرانی در سال ۱۳۸۹ در تهران بازداشت شد. او پس از چند ماه از اوین به بازداشتگاه اطلاعات زاهدان منتقل شد. مجموع حبس او در بازداشتگاه‌های اطلاعات حدود دو سال بود. او در این مدت در انفرادی محبوس بود و به خانواده یا وکیل دسترسی نداشت. شیراحمد شیرانی سپس به زندان زاهدان و از آن‌جا به زندان‌های گرمی ومشگین‌شهر منتقل شد. در نهایت او را به زندان اردبیل فرستادند و اکنون بیش از دو سال است که در این زندان محبوس است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید