تجمع فرهنگیان در اصفهان به خشونت کشیده شد/ ویدئو

صبح روز جاری، شماری از فرهنگیان شاغل و بازنشسته در اصفهان، مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان تجمع کردند. تجمعی که بنا به گفته شاهدان عینی به خشونت کشیده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شماری از فرهنگیانِ استان اصفهان بنا به فراخوانی که پیش‌تر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌بود، روز پنج‌شنبه ۶ دی‌ماه، مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تجمعی “در اعتراض به بازداشت معلمان و صدور احکام حبس برای فعالان صنفی” برگزار کردند. از دیگر خواسته‌های اجتماع کنندگان، “لغو طرح معلم تمام وقت، امنیت اقتصادی و درمانی بازنشستگان، افزایش بودجه آموزش و پرورش و افزایش حقوق فرهنگیان” است.

بنا به گزارش منابع محلی، ماموران امنیتی از ساعت ۱۰ صبح تا حوالی ۱ بعدازظهر در محل حاضر بوده که در نهایت این تجمع به خشونت کشیده شد. شماری از افراد بازداشت شدند و ماموران امنیتی با پرتاب گاز اشک‌آور به میان اجتماع‌کنندگان، سعی بر متفرق کردن آن‌ها داشتند.

یکی از بازنشستگان شرکت کننده در این تجمع به کمپین گفت: «ما پنج‌شنبه هفته گذشته ۲۹ آذرماه هم تجمعی در مقابل آموزش و پرورش داشتیم، ولی امروز از ساعت ده صبح حضور پرشمار نیروهای امنیتی احساس می‌شد. در تمامی خیابان‌های منتهی به اداره آموزش و پرورش از خیابان استانداری تا شهرداری اصفهان شمار زیادی مامور یگان ویژه حاضر شده‌بودند. از بیمارستان خورشید تا پارک هشت‌بهشت  نیروی امنیتی (هم زن و هم مرد) ایستاده بود».

وی اضافه کرد: «تلفن همراه هر کسی که قصدش فیلم‌برداری بود، را می‌گرفتند. تلفن‌های همراه افراد زیادی را ضبط کردند و البته اشخاصی را نیز بازداشت کردند. ماموران امنیتیِ زن تعدادی از خانم‌ها را بازداشت کردند و سوار ون کرده به مکان‌های نامعلومی منتقل کردند».

این منبع در ادامه افزود: « این هفته جمعیت شرکت کننده بیشتر از هفته‌ی قبل بود. چون از شهرهای همجوار هم آمده بودند و جمعیت معلمان و فرهنگیان معترض زیاد بود و به نظرم رسید که یک‌دفعه دستوری مبنی بر حمله داده‌شده و ناگهان با گاز اشک‌آور و اسپری فلفل به سمت ما یورش آوردند».

لازم به توضیح است؛ که تجمع کنندگان با خواندن سرود “یار دبستانی من” و سر دادن شعارهای  “تا حق خود نگیریم، از پا نمی‌نشینیم”، “این همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی” اعتراض خود را نشان دادند.

وی در آخر گفت: «تا این لحظه از اسامی افراد بازداشت شده اطلاعی ندارد، اما معلمان در روزهای آتی در کلاس‌های درس خود راجع به این قضایا برای دانش‌آموزان توضیح خواهند داد و از خواسته‌های خود برای آنان خواهند گفت».

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید