نامه چند تن از زندانیان سیاسی زندان اوین در خصوص کشته شدن شماری از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات

چند تن از زندانیان عقیدتی-سیاسی زندان اوین در نامه‌ای مشترک، مرگ شماری از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات را در حادثه اتوبوس این دانشگاه، “دهشتناک” خوانده و نوشته‌اند: «جانا همی دانم که می‌دانی و می‌بینی. همکلاسی تسلیت، پدر و مادر تسلیت، هم‌وطن، تسلیت، خداحافظ اعتراض، خداحافظ آرمان‌های انسانی، خداحافظ زندگی».

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، چند تن از زندانیان سیاسی-عقیدتی بند ۸ زندان اوین، روز چهارشنبه ۱۲ دی‌ماه با اشاره به کشته شدن ۱۰ تن از دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات در حادثه واژگون شدن اتوبوس این دانشگاه نامه‌ای سرگشاده منتشر کردند که متن کامل آن در ادامه آمده‌است:

جانا همی دانم که می‌دانی و می‌بینی. همکلاسی تسلیت، پدر و مادر تسلیت، هم‌وطن، تسلیت، خداحافظ اعتراض، خداحافظ آرمان‌های انسانی، خداحافظ زندگی.

اینجا اوین است و هر از گاهی دل آدم می‌گیرد و به قلم پناه می‌برد. مرگ دهشتناک عزیزانمان در دانشگاه علوم تحقیقات دل‌ها را به درد آورد.

این فاجعه اسف‌بار را به خانواده‌ها و مردم عزیز ایران تسلیت می‌گوییم. از دی‌ماه که چند سالی است چاه بلای ایرانیان گردیده یادی می‌کنیم، تا گریزی بزنیم به دی‌ماه پارسال که تجمع دانشجویان که مسالمت‌آمیز برگزار شد با سرکوب مواجه گردید. دوستان همدل، ما معترضیم و اعتراض در همه جای دنیا پذیرفتنی است، نه سرکوب‌کردنی.

از اوین ندای اعتراض سر می‌دهیم و مطالبه‌ای غیر از حقوق انسانی هم‌وطنان خویش نداریم. کجای این مطالبات امنیتی است؟ به ما بگویید امنیت کدامین انسان را به خطر انداخته‌ایم!

وطن مإمن عدالتی است که اعتراض را جان مایه امنیت پیش داوری می‌داند.

درکشورما، پاسخ، سرب سوزان است. گر بپرسی از عدالت

هر ره دیگر بود مسدود جز راه رذالت

«جمعی از زندانیان عقیدتی سیاسی اندرزگاه ۸ اوین»

توجه: نام امضا کنندگان این نامه نزد کمپین محفوظ است.

در حادثه واژگون شدن اتوبوس دانشگاه آزاد دانشگاه علوم و تحقیقات ۱۰ تن از دانشجویان کشته و ۲۷ نفر مصدوم شدند.

این سانحه واکنش و اعتراض شماری از دانشجویان و شهروندان سراسر کشور را در پی داشت و در روزهای بعد از این حادثه جمعی از خانواده‌های دانشجویان و شهروندان در این دانشگاه تجمع کردند و در اعتراض به واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان و کشته شدن ۱۰ تن، با سر دادن شعار «ولایتی استعفا» خواستار استعفای علی اکبر ولایتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شدند.

گزارش کمپین را در خصوص تجمع دانشجویان در این دانشگاه را بخوانید.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس به نقل از مقامات دانشگاه آزاد و نیروی انتظامی اعلام کرد که اتوبوس واژگون شده در واحد علوم و تحقیقات «معاینه فنی نداشت» و «خارج از رده بود».

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید