بازداشت آمانج قربانی کارمند اداره محیط زیست؛ شمار فعالان محیط زیست بازداشتی افزایش یافت

در پی افزایش موج بازداشت فعالان محیط‌زیست در کامیاران، “آمانج قربانی”، کارمند اداره محیط‌زیست کامیاران با یورش ماموران امنیتی به این اداره، همراه با ضرب و جرح بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک‌شنبه ۱۶ دی‌ماه، ماموران اداره اطلاعات کامیاران، با هجوم به اداره محیط‌زیست این شهر، “آمانج قربانی”، فعال محیط‌زیست و کارمند این اداره را بازداشت کردند. گفته شده “بازداشت وی همراه با ضرب و جرح و اعمال خشونت بوده‌است.”

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «ماموران امنیتی پس از ضرب و جرح آمانج قربانی، در حضور همکارانش، اقدام به بازداشت وی با چشم بند و دست‌بند کردند».

این در حالی‌است که بنا به گفته منابع محلی “روز جمعه مراسم جشن ازدواج این فعال محیط‌زیست بوده است.”

از سوی دیگر، روز گذشته، یک‌شنبه ۱۶ دی‌ماه، نیز ماموران امنیتی با یورش به محل کسب «بختیار کمانگر» پس از ضرب و جرح این شهروند ساکن کامیاران، وی را بازداشت و به اداره اطلاعات سنندج منتقل کرده‌اند.

همچنین روز شنبه ۱۵ دی‌ماه، ماموران اداره اطلاعات کامیاران، با یورش به محل کسب “عیسی فیضی” بدون در دست داشتن حکم قضایی اقدام به بازداشت وی کردند.

روز سه‌شنبه ۱۱ دی‌ماه نیز سه فعال محیط‌زیستی دیگر از سوی ماموران اداره اطلاعات شهر کامیاران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

فاضل قیطاسی، رضا اسدی، هادی کمانگر و حسین کمانگر در میان بازداشت شدگان هستند که طی روزهای اخیر در کامیاران بازداشت شده اند.

گفته شده راشد منتظری هم از فعالان شهرستان کامیاران طی روزهای اخیر بازداشت شده است.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، تمامی افراد بازداشت شده به سنندج منتقل شده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید