وضعیت نامناسب جسمانی یک شهروند اهوازی در زندان شیبان

وضعیت جسمانی عبدالله چلداوی، شهروند اهوازی محبوس در زندان شیبان که در آبان ماه سال جاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود، به دلیل ابتلا به بیماری کلیوی، سرد بودن محیط زندان و عدم رسیدگی درمانی از سوی مسئولان زندان نامناسب گزارش‌شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی  و مدنی، عبدالله چلداوی  شهروند عرب اهواز که در زندان شیبان اهواز بسر می‌برد به دلیل ابتلا به بیماری کلیوی و عدم رسیدگی درمانی از سوی مسئولان زندان در شرایط نامناسب جسمانی بسر می برد.

عبدالله چلداوی ۴۰ ساله متأهل و دارای ۴ فرزند از ساکنان کوی علوى شهر اهواز، روز سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ از سوی مأموران اطلاعات سپاه اهواز بازداشت شد.

یک منبع آگاه در رابطه با وضعیت جسمانی این شهروند عرب اهوازی به کمپین گفت: «عبدالله  از درد کلیه‌ها رنج می‌برد، اما مسؤلین زندان از انتقال او به بیمارستان جلوگیری می‌کنند.»

این منبع در ادامه افزود: «نبود امکانات گرمایشی و سیستم گرمایشی در زندان شیبان در فصل سرما باعث شده که زندانیان از سرما به‌شدت تحت فشار قرار بگیرند و این در شرایطی است که زندانیان مسن و بیمار در زندان شیبان اهواز تحت‌فشارهای مضاعفی قرار دارند. با این وجود اداره زندان نیز مانع از رسیدن لباس گرم به زندانیان شده است و بیشتر زندانیان در تماس با خانواده‌های خود از سرمای زندان شکایت کرده و لباس گرم خواسته‌اند.»

عبدالله چلداوی که در زمینه فعالیتهای فرهنگی و مدنی از جمله کمک به سیل زدگان، شرکت در کمپینهای مختلف، مبارزه با اعتیاد در فضای مجازی و  راه اندازی جلسات شعر عربی فعال بوده تاکنون چندین بار  از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

این شهروند اهوازی پیش تر در روز ۵ شهریور ۱۳۹۶ بعد از اعتراض به مصادره زمینهاى کشاورزان روستاى جلیزى  به همراه بیش از یکصد تن  از فعالان عرب توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید