حکم اعدام محیط بان همدانی نقض شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، از نقض حکم اعدام محیط بان اهل همدان خبر داد و گفت: «پرونده محیط بان “سعید مومیوند” در دیوان عالی کشور بررسی و حکم قصاص نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع می‌شود».

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان همد‌ان، ‌سرهنگ جمشید محبت‌خانی روز چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه، نوشته‌است: «با توجه به اعتراض سازمان حفاظت محیط زیست به رأی صادر شده مبنی بر قصاص نفس محیط بان “سعید مومیوند”، این پرونده مجدداً در شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور بررسی و حکم صادره نقض شد».

وی اظهارکرد: «این پرونده مجددا در شعبه مورد نظر بررسی می‌شود».

لازم به توضیح است که پیش از این کمپین در گزارشی به صدور حکم اعدام این محیط بان همدانی اشاره کرده بود.

جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، در همین خصوص با حضور در مناطق حفاظت شده استان همدان و در جمع خبرنگاران گفته بود: «حدود ۲ سال پیش و در سال ۹۵ تعدادی از متخلفین وارد مناطق چهارگانه محیط زیست شده و اقدام به شکار غیرقانونی کردند. در این اتفاق قبل از توقیف خودرو و پس از شلیک گلوله به خودرو یک نفر از سرنشینان جانش را از دست می دهد. یکی دیگر از سرنشینان نیز بعد از خروج از خودرو متواری شده و محیط بان ما به تعقیب وی ادامه می دهد و در حال دویدن اقدام به تیر اندازی می کند که متاسفانه به متهم یا مقتول اصابت می کند و مجروح می شود.»

وی با اشاره به گفته‌های محیط‌بان همدانی افزوده بود: «بنا بر اظهارات وی تیر اندازی عمدی نبوده اما بعد از آنکه ایست می دهد تفنگ را به قصد تیر اندازی هوایی به بالا می آورد ولی با توجه به ناهموار بودن مسیر قبل از بالا آمدن کامل تفنگ، گلوله رها می شود. محیط بان بعد از شلیک گلوله متهم را به بیمارستان منتقل می‌کند و متهم بعد از ۱۰ یا ۱۵ روز از دنیا می‌رود».

مطلب مرتبط:

صدور حکم اعدام برای محیط‌بان اهل همدان

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید