انتقال ساناز اله‌یاری و همسرش به اطلاعات اهواز

امیر حسین مهدوی فر و ساناز الهیاری، دو تن از اعضای تحریریه نشریه «گام» هستند که پیش‌تر در منزل پدری خود بازداشت شده بودند، گزارش شده که این دو هم‌اکنون به بازداشتگاه اطلاعات اهواز منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ⁧امیرحسین محمدی فر ⁩و⁧ ساناز الهیاری، سردبیر و عضو تحریریه نشریه‌گام به بازداشتگاه اطلاعات اهواز منتقل شدند.

کانال تلگرامی نشریه «گام» این خبر را تایید کرده است.

نشریه سیاسی، صنفی و فرهنگی «گام»، تا کنون سلسله یادداشت‌هایی را با موضوع‌های کارگری و در پیوند با اعتراض‌های اخیر در ایران منتشر کرده است.

امیرحسین محمدی فر و همسرش ساناز اله یاری، از اعضای نشریه «گام» در تاریخ ۲۱ دی‌ماه ۹۷ در منزل پدری خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

امیرحسین محمدی‌فر پیش از این نیز سابقه بازداشت را در کارنامه خود داشت.

این روزنامه نگار چپ، از اعضای سابق دانشجویان آزادیخواه و برابر طلب تهران، عضو  پیشین هیات تحریریه نشریه‌های دانشجویی خاک و آرمان نو و دانش‌آموخته علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور تهران است.

قبل از بازداشت این زوج، عسل محمدی، دانشجوی داروسازی دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد تهران و یکی دیگر از اعضای تحریریه نشریه «گام» روز ۱۳ آذرماه ۹۷ بدلیل نوشتن مطالبی در حمایت از حقوق کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز در منزل شخصی خود بازداشت و به اهواز منتقل شده بود.

نهایتا خانم محمدی روز ۱۵ دی‌ماه ۹۷، با تامین وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا زمان تکمیل روند دادرسی از زندان اهواز آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید