فرزندان احمدرضا جلالی پزشک زندانی محکوم به اعدام در زادروز پدرشان: “هر روز صبح، با شوقِ خبرِ آزادیِ پدرمان از خواب بر می‌خیزیم”

امروز دوشنبه ۲۴ دی‌ماه ۹۷ زادروز احمدرضا جلالی است. پزشکی که سال ۱۳۹۵ در پی سفرش به ایران بازداشت و روانه زندان اوین شد و در طول یک دادرسی ناعادلانه به اتهام “فساد فی الارض، از طریق جاسوسی برای دولت متخاصم اسراییل” به اعدام محکوم شده‌است.

ویدا مهران‌نیا، در زادروز همسرش احمدرضا جلالی به رادیو فرهنگ می‌گوید: «بچه‌ها با شوق شمع‌های کیک تولد را روشن می‌کنند و یک‌سال دیگر را نیز بدون حضور پدرشان زادروزش را جشن می‌گیرند و هر بار که از من می‌پرسند بابا کی بر می‌گردد، باید دلداری‌شان بدهم و بگویم به زودی. بعد در دلم به خودم نهیب بزنم که آیا این “به زودی”، کی خواهد رسید!؟».

خانم مهران‌نیا در ادامه گفت: « آﻣﯿﺘﯿﺲ و آرﯾﻮ، دو فرزندم، بزرگترین آرزوی‌شان این است که ما باز دور هم جمع شویم و حضور و صدای پدر را در خانه احساس کنند».

سومین سال است که فرزندان و احمدرضا جلالی، پزشک، استاد دانشگاه و پژوهشگر مدیریت حوادث مترقبه بدون حضور پدر زادروزش را جشن می‌گیرند و تنها کاری که فرزندان احمدرضا جلالی در مواقع دلتنگی‌شان می‌کنند، صحبت کردن با قاب عکس پدرشان است.

خانم مهران‌نیا گفت: «فرزندانم یک نامه‌ای را در دوری از پدرشان نوشته‌اند که بخش‌هایی از آن‌را برای شما می‌خوانم “ﮔﺎﻫﯽ ﺑﺎ ﺧﻮدمان ﻓﮑﺮ می کنیم که ﭼﺮا اﯾﻦ اﺗﻔﺎق ﺑﺮای ما افتاد و چرا این همه سختی در طول این سال ها برای ما پیش آمد! آرزو می‌کنیم که روزی بازگردی و بتوانیم تمام این لحظه‌های سخت را برایت تعریف کنیم و بعد کم کم فراموش‌مان شود که چه روزهایی سختی گذشت. این همه بی‌قراری و بی‌تابی تمام شوند».

همسر دکتر جلالی اضافه‌کرد: «بچه‌ها هنوز هم هر روز صبح با این شوق از خواب بیدار می‌شوند که آن‌روز خبر خوبی از پدرشان بشنوند و آن خبر خوب، خبر آزادی پدرشان باشد».

احمدرضا جلالی، پزشک، استاد و پژوهشگر مدیریت حوادث مترقبه و دارای اقامت سوئد است. او فوق دکتری خود را در رشته مدیریت بحران در دانشگاه پیه مونتو ایتالیا گرفته و پس از آن به همراه همسر و دو فرزنش ساکن کشور سوئد شدند. آقای جلالی در تاریخ پنجم اردبیهشت ماه ۱۳۹۵ پس از سفر به ایران به قصد شرکت در یک کنفرانس علمی توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و روانه زندان اوین شد. او از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «فساد فی الارض» از طریق جاسوسی برای دولت متخاصم اسراییل به اعدام محکوم شد. این حکم ۲۹ مهرماه ۹۶ به وکیلش اعلام شد و کمتر از دو ماه پس از آن شعبه یک دیوان عالی کشور نیز این حکم را علیرغم اعتراضات عینا تایید کرد.

این پژوهشگر پیش از بازداشت در پنجم اردبیهشت ماه ۱۳۹۵، بارها برای شرکت در سمینارها و ورک شاپ‎های علمی و تخصصی به دعوت دانشگاه تهران و هلال احمر به ایران سفر کرده و هیچگاه مشکلی برایش فراهم نشده‎ بود.
اخیرا در در تاریخ ۱۹ آذر ۹۷ (۹ دسامبر ۲۰۱۸)، ۱۲۱ برنده جایزه صلح نوبل در نامه‌ای خطاب به رهبر ایران خواستار رفتار «انسانی و مناسب» و آزادی «سریع» احمد رضا جلالی پزشک و پژوهشگر از زندان شده‌اند.
لازم به توضیح است؛ این برندگان جایزه نوبل در نامه‌ای به غلامعلی خوش‌رو، نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل در آبان ۹۶ نوشته‌ بودند که آنها نمی‌توانند در مقابل بازداشت و حکم اعدام یک محقق ساکت بمانند. آنها خواستار آزادی احمدرضا جلالی، محقق و پزشک محکوم به اعدام شده‌اند.

احمدرضا جلالی که بیش از یک سال است در زندان اوین بیمار و با کاهش وزن شدیدی مواجه است روز ۲۵ آبان ماه با وخامت حالش به بیمارستان طالقانی منتقل و تحت عمل جراحی از ناحیه شکم قرار گرفت با این حال او سه روز بعد مجددا به زندان بازگشت و با درخواست مرخصی درمانی او پس از عمل جراحی موافقت نشد. در یک سال گذشته بارها مادر و همسر این زندانی با توجه به کاهش عجیب وزنش خواستار انتقال او به بیمارستانی در بیرون از زندان و معاینه کامل پزشکی او شدند با این حال، این موضوع مورد موافقت قرار نگرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید