سعید صادقی، شاعر اردبیلی به دادگاه احضار شد/ سند

سعید صادقی فر،  شاعر و از شهروندان ساکن اردبیل که در روز ۱۱ تیرماه سال جاری در آستانه گردهمایی سالانه قلعه بابک و در بازداشت‌های گسترده در  آذربایجان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود، طی ابلاغیه‌ای برای روز سوم بهمن به شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبیل احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سعید صادقی فر، شاعر و از فعالان ترک (آذربایجانی)، طی ابلاغیه‌ای به اتهام  “تشکیل دسته غیرقانونی جهت برهم زدن امنیت کشور” به شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبیل احضار شد.

بر اساس این احضاریه آقای صادقی موظف است در ساعت ده صبح  روز چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷، در شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبیل حضور یابد.

این شاعر و فعال مدنی در تاریخ ۱۱ تیرماه ۱۳۹۷ در هنگام خروج از منزل  و در آستانه گردهمایی سالانه قلعه بابک  از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از صدور قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به همراه رحیم غلامی، علی واثقی، مهدی هوشمند و  عسگر اکبر زاده به زندان مرکزی اردبیل منتقل شد.

سعید صادقی فر در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۹۷، با تأمین وثیقه به‌صورت موقت از زندان اردبیل آزاد شد.

روز گذشته عسگر اکبر زاده، دیگر فعال ترک (آذربایجانی) که در روز ۱۱ تیر ماه سال جاری در محل کار خود بازداشت شده بود نیز طی ابلاغیه‌ای با اتهامی مشابه برای ساعت ده صبح  روز چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷، به شعبه دوم دادگستری عمومی و انقلاب اردبیل احضار شد.

قلعه‌بابک یا دژ بابک، بنا شده در بالای کوهی به بلندای ۲۳۰۰ متر، نزدیک به سه کیلومتری شهر کلیبر. دژ در زمان ساسانیان ساخته شده ولی نام خود را از نام بابک خرمدین، رهبر مبارزان با خلفای عباسی در سال ۸۹۳ میلادی، گرفته‌است.

در طی سالهای اخیر، بطور منظم فعالان ترک (آذری) با حضور در تجمعاتی سالانه در این محل به طرح مطالبات خود می پردازند.

هر ساله طی برگزار این مراسم تعداد کثیری از فعالان مدنی ترک (آذری) از سوی نیروهای امنیتی  به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی  بازداشت می شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید