حکم زندان سهیل حق دوست در دادگاه تجدیدنظر کاهش یافت/ سند

حکم یک سال حبس تعزیری سهیل حقدوست از شهروندان بهایی ساکن قائم‌شهر در دادگاه تجدیدنظر به چهار ماه کاهش یافت.

به گزارش کمپین دفاع از زندان سیاسی و مدنی، حکم یک سال زندان سهیل حقدوست که در تاریخ ۲۹ فروردین‌ماه سال جاری به اتهام “تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان ساری صادر شده بود، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه تجدیدنظر استان مازندران به چهار ماه کاهش یافت.

مغازه عینک‌فروشی سهیل حق‌دوست در تاریخ ۱۱ آبان ۹۵ به همراه اماکن چند شهروند بهایی دیگر در استان مازندران توسط نیروهای امنیتی پلمپ شد.

در تاریخ ۳ مرداد ۱۳۹۶ مأموران امنیتی با ورود به منزل شخصی این شهروند بهایی و پس از بازرسی و ضبط برخی از لوازم شخصی، سهیل حق‌دوست را بازداشت کردند. دلایل بازداشت این شهروند ساکن قائم‌شهر از سوی ماموران امنیتی در آن زمان، “فعالیت تبلیغ  علیه نظام از طریق اطلاع‌رسانی در رابطه با پمپ مغازه خود و دیگر شهروندان بهایی ساکن استان مازندران بوده است”.

سهیل حق‌دوست ۴۵ ساله، پس از چهار روز بازداشت با تأمین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شد.

گفتنی است، امیر سالار داوودی و وحید مشگانی فراهانی وکالت این شهروند بهایی را به عده داشتند که امیر سالار داوودی هم‌اکنون در زندان اوین تحت بازجویی است و طی نزدیک به دو ماه اخیر از تماس تلفنی با خانواده محروم بوده است.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، بهاییت را به عنوان دین یا مذهب به رسمیت نمی‌شناسد، بهاییان ایران از حقوق اولیه ای چون حق تحصیل و کار و تشکیل آزادانه مراسم و اعیاد مذهبی محروم‌اند، بازداشت و زندانی کردن بهاییان نیز در طول چهار دهه ادامه داشته است، تعدادی از رهبران و باورمندان به بهاییت نیز در سال‌های ابتدایی استقرار جمهوری اسلامی، اعدام شده و اموال آنان مصادره شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید