عباس لسانی، فعال مدنی جهت ابلاغ حکم به دادگاه احضار شد / سند

عباس لسانی، فعال مدنی که پس از مراجعه به دادگاه دستگیر و به زندان منتقل شده بود، روز گذشته خانواده آقای لسانی با دریافت ابلاغیه‌ای متوجه شدند که او موظف است ظرف ۱۰ روز آینده خود را به دادگاه معرفی و رای صادره را دریافت کند؛ ابلاغیه در حالی صادر شده که این فعال مدنی در قرنطینه زندان اردبیل در اعتصاب غذای اعتراضی بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عباس لسانی، فعال مدنی تُرک آذربایجانی روز گذشته ۱۱ بهمن‌ماه ۹۷ با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز احضار شد.

در این ابلاغیه از آقای لسانی خواسته شده تا ظرف مدت ۱۰ روز خود را برای دریافت رای صادره به دادگاه مراجعه کند.

آقای لسانی شنبه ۱۵ دی‌ماه، جهت اجرای حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری بازداشت و به زندان تبریز منتقل شد، ولی با اعتراض کتبی به روند دادرسی، (صدور و ابلاغ حکم) روز یک‌شنبه ۱۶ دی‌ماه تحت‌الحفظ از قرنطینه زندان تبریز به شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز منتقل و اعتراض او پس از بررسی وارد شناخته شد؛ این فعال مدنی روز دوشنبه ۱۷ دی‌ماه به صورت موقت با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

این فعال تُرک آذربایجانی دوباره در ۲۵ دی‌ماه پس از برگزاری جلسه دادگاه بازداشت و پس از اتمام بازجویی ها از اداره اطلاعات اردبیل به قرنطینه زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

پس از اتمام جلسه و دستگیری آقای لسانی بازداشت خود را غیرقانونی خوانده و دست به اعتصاب غذای اعتراضی زد.

 

بیشتر بخوانید:

• افزایش نگرانی‌ها نسبت به وضعیت عباس لسانی/ گزارشی از آخرین وضعیت او

• عباس لسانی جهت تحمل حبس به زندان تبریز منتقل شد

• عباس لسانی به بازداشتگاه اردبیل منتقل شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید