انتقال محمد سیف زاده به مراکز درمانی خارج از زندان +عکس

صبح امروز چهارشنبه ۲۰ خرداد ماه «سید محمدسیف‌زاده» زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام و پس از گذشت چند ساعت به زندان بازگردانده شده است.
به گزارش کمپبن دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،«سید محمدسیف‌زاده» زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، وکیل دادگستری و عضو ارشدکانون مدافعان حقوق بشر صبح امروز چهارشنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۴ جهت مدوای دندان به دندانپزشکی خارج از زندان منتقل شده و پس از گذشت چند ساعت به زندان بازگردانده شده است.
پیش تر این زندانی سیاسی به علت مشکلات قلبی، گرفتگی دو رگ قلب و عدم بازگشت کامل خون از دو پا به قلب صبح روز شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به بیمارستان قلب تهران منتقل و بستری شده و روز شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به زندان رجایی شهر بازگردانده شده بود.
«محمدسیف‌زاده»در حالی به زندان بازگردانده شد که پزشک معالج وى در نامه اى به مسوولان زندان تاکید کرده بود “به دلیل قطع شدن تنفس وی در شب ها و ضرورت استفاده از دستگاه اکسیژن ونبود این امکانات در زندان، بازگشت وی در شرایط کنونی مناسب نیست”.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی سیاسی که نخواست نامش منتشر شود در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته است:” بنا به آخرین گزارش پزشک معالج ۶۰% حرکت دست «محمدسیف‌زاده» مختل شده و مشکل تنفس وقلب ایشان هم که کماکان پا برجاست. به دلیل قطع شدن تنفس ایشان در شب ها و ضرورت استفاده از دستگاه اکسیژن ونبود این امکانات در زندان، وضعیت تنفسی ایشان شدیدا دچار اختلال شده است.”
این وکیل دادگستری از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی، با اتهام‌های “تاسیس کانون مدفعان حقوق بشر” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل ۹ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شد. بعد‌ها این حکم به ۲ سال حبس به علت “تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر” و تحمل ۶ سال حبس به دلیل “نگارش نامه به سیدمحمد خاتمی” رییس‌جمهور سابق در توصیف شرایط وخیم زندان‌ها، تغییر یافت.

KAMPEIN.INFO 2

KAMPEIN .INFO 3

KAMPEIN.INFO 1

KAMPEIN. INFO 4

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید