بازداشت رضا امجدی و فردین میرکی دو فعال کارگری در سنندج

«رضا امجدی» و «فردین میرکی» دو فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری، روز گذشته چهارشنبه ۳ تیرماه، از سوی شعبه یک دادگاه تجدید نظر شهر سنندج، بازداشت و به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو فعال کارگری جهت اطلاع از وضعیت پرونده و نتیجه نهایی تجدید نظر در حکم‌های صادره برای آنها، صبح روز چهارشنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۴، به شعبه یک دادگاه تجدید نظر شهر سنندج مراجعه و پس از پیگیری پرونده بازداشت و به زندان مرکزی شهر سنندج منتقل شده‌اند.
پیش‌تر «رضا امجدی» در آستانه روز جهانی کارگر (اول ماه مه ) در ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ در محله حسن‌آباد سنندج، بازداشت و به اطلاعات این شهر انتقال داده شد.
او در روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ به همراه کوروش بخشنده دیگر فعال کارگری به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.
«رضا امجدی» پس از تحمل ۱۴ روز زندان، در ظهر روز شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری، با قید وثیقه ۳۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی شهر سنندج آزاد شد.
این فعال کارگری مجددا در روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری، به دادگاه احضار و از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب شهر سنندج، به تحمل ۳ ماه و یک روز زندان محکوم شد.
همچنین پیش‌تر «فردین میرکی» فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری، در روز شنبه اول آذرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران اداره اطلاعات شهر سنندج بازداشت و پس از تحمل ۲ ماه زندان در روز پنج‌شنبه ۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.
این فعال کارگری از سوی دادگاه انقلاب شهر سنندج به تحمل ۹ ماه زندان محکوم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید