اعتصاب غذای عباس صادق‌پور پس از اجرای حکم زندان در گچساران + تکمیلی

«عباس صادق‌پور» فعال سیاسی و از بازداشت‌شدگان “اربعین ۱۳۹۲”، چهارشنبه ۱۰ تیرماه، در زمانی که به دادسرای شهر گچساران احضار شده بود، دستگیر و به زندان این شهر منتقل شد. او در زمان دستگیری اعلام کرده بود “در اعتراض به اجرای حکم زندانش دست به اعتصاب غذا خواهد زد.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال سیاسی «جنبش سبز»، چهارشنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۴، در حالی به زندان گچساران منتقل شد که یک هفته پیش‌تر در چهارشنبه ۳ تیرماه، دوست و دیگر هم‌پرونده‌ای او، «مهران زکی‌نژاد» برای اجرای حکم ۶ ماه حبس به این زندان منتقل شده بود.

گفته شده «عباس صادق‌پور» در زمان بازداشت به خانواده و دوستانش اعلام کرده “به نشانه اعتراض به حکم غیر قانونی” دست به اعتصاب غذای خشک می‌زند.

منبع مطلعی از وضعیت این زندانی سیاسی به کمپین گفته: “او یکی از هفت نفری بود که در اربعین سال ۹۲ توسط سپاه دستگیر شدند.”

اشاره این منبع به «مجتبی پورحسن»، «عباس صادق‌پور»، «حمید بزرگ‌زاده»، «حمید مظاهری»، «مهران زکی‌نژاد»، «احسان ارشدی» و «محمدرضا مبارکی» از جوانان روستای «دیل» از توابع شهرستان «گچساران» در استان «کهکیلویه و بویراحمد» است که در دی‌ماه سال ۱۳۹۲ به اتهام “تهیه و توزیع اطلاعیه علیه حکومت اسلامی و رهبر آن خامنه‌ای” توسط سپاه پاسداران بازداشت شدند.

این منبع همچنین افزود: “مهران زکی نژاد از یک‌شنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۴، به ۱۰ روز مرخصی اعزام شده است.”

اعتصاب غذای «عباس صادق‌پور» فعال سیاسی، همچنان در زندان شهرستان گچساران در جریان است.

تکمیلی؛

اعتصاب غذای خشک «عباس محمد صادق پور» را روانه «بیمارستان شهید رجایی گچساران» کرد.

منبع مطلعی از وضعیت این زندانی سیاسی امروز جمعه ۱۲ تیرماه ۱۳۹۴، به کمپین گفته: “در حال حاضر ایشان بیش از دو روز متوالی است که دست به اعتصاب غذای خشک زده است و روانه بیمارستان شده و هم‌اکنون در بیمارستان شهید رجایی گچساران بستری شده است.”

«عباس محمد صادق پور» که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته حقوق جزا است، پیش‌تر ۳ روز را در انفرادی سپاه پاسداران یاسوج گذرانده بود و مدتی نیز در زندان گچساران بود تا اینکه به قید وثیقه آزاد شد.

اتهام او “تبلیغ علیه نظام” و “اقدام علیه امنیت ملی کشور” عنوان شده است، اما او به اتهام “حمل و نگهداری اسپری گاز اشک‌آور” برای گذراندن ۶ ماه حبس به زندان گچساران منتقل شده است.

“نیروهای بسیج و لباس‌شخصی‌ها مدعی هستند که هنگام بازرسی و تفتیش منزل محل سکونت آقای صادق پور واقع در روستای دیل، یک عدد اسپری اشک‌آور کشف کرده‌اند، اتهامی که به شدت از سوی این فعال سیاسی رد شده است.”

«عباس محمد صادق پور» گفته: “طبق روال همیشگی و معمول نیروهای بسیج برای شکستن احتمالی مقاومت خانواده‌ام، به هنگام تفتیش منزل، این اسپری را با خود آورده‌اند و سپس آن را ضمیمه پرونده‌ام کرده‌اند.”

پرونده «عباس محمد صادق پور» و دوستانش که با اتهام‌های “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” همراه است، همچنان در شعبه دادگاه انقلاب گچساران باز است و منتظر صدور حکم است.

گفته شده پیش از انتقال به زندان، «عباس محمد صادق پور» به یکی از نزدیکان خود گفته است “به نشانه اعتراض به این حکم که به استناد به گزارش کذب و دروغین نیرو های لباس شخصی صادر شده است، از لحظه ورود به زندان به اعتصاب غذای خشک دست می‌زند و تا آزادی به اعتصابش پایان نمی‌دهد.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید