مهدی دولتی دارآباد جهت انتخاب رشته اعزام شد

«مهدی دولتی دارآباد » زندانی محبوس در زندان اوین جهت انتخاب رشته اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «مهدی دولتی دارآباد» از فعالان مدنی جنبش سبز و از فعالان فضای مجازی یکشنبه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۴، جهت انتخاب رشته با دستبند و مراقب امنیتی به کافی‌نتی در غرب تهران اعزام شد.

منبع موثقی در مورد این زندانی گفت: ” تا زمانی که پشت میز کامپیوتر نشسته با دستبند بوده و بعد که اعتراض کرد، ماموران امنیتی گفتند که دستور خدابخشی دادیار ناظر بر زندان است که با دستبند و لباس زندان اعزام شوید.”

این فعال مدنی که در کنکور کارشناسی ارشد سال جاری پذیرفته شده است، در در بهمن ماه ۱۳۹۰، در پی هجوم ماموران وزارت اطلاعات به منزل پدری‌اش بازداشت و به بند امنیتی ۲۰۹ منتقل شد.

«مهدی دولتی دارآباد» ۱۷ روز را در انفرادی بند ۲۰۹ و همین مدت را در انفرادی ۲۴۰ تحت بازجویی و تحقیق بود و در مجموع ۲ ماه را در بند ۲۴۰ و ۲۰۹ گذراند. در فروردین ماه ۱۳۹۱، با سپردن وثیقه آزاد شد و ۱۰ ماه بعد در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست «قاضی مقیسه»، به ۳ سال حبس به اتهام “اجتماع و تبانی” و “شرکت در “اعتراضات خیابانی” پس از انتخابات ۸۸ ریاست جمهوری” و ۲ سال نیز به اتهام “توهین به رهبری” مجموعا به گذراندن ۵ سال حبس تعزیری محکوم گردید که عینا در شعبه ۵۴ تجدید نظر استان تایید شد.

«مهدی دولتی دارآباد» کارشناس نرم افزار دانشگاه شهید عباسپور و برنامه نویس کامپیوتری، ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۲، در پی دریافت اخطاریه‌ای از سوی شعبه اجرای احکام دادستانی تهران، برای سپری کردن دوران محکومیت خود به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد، پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳، به بند ۷ زندان اوین منتقل شد، مسوولان زندان اوین این انتقال نامتعارف را که برخلاف اصل تفکیک جرایم است، بدون ارایه هرگونه توضیحی انجام داده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید