انتقال فرشید فتحی به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج

«فرشید فتحی» کشیش زندانی محبوس در بند ۱ زندان رجایی شهر کرج صبح روزجاری یکشنبه ۲۱ تیرماه به سالن ۱۲ این زندان بند (زندانیان سیاسی وعقیدتی) منتقل شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،این زندانی محبوس در زندان رجایی شهر در روزجمعه ۱۹ آذر ماه ۱۳۸۹ بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او به مدت۱سال در وضعیت نامعلوم و ۵ ماه در سلول انفرادی بسر برده است.
«فرشید فتحی»متولد ۱۳۵۸ و پدر دو فرزند است. در روزشنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۰ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست    «قاضی صلواتی »به اتهام “مدیریت یک سازمان خارجی در ایران و جمع‌آوری پول برای این سازمان” به ۶ سال زندان محکوم شد.
با اعتراض گروه‌های وکلای مسیحی و کلیساها به حکم صادره، دادگاه تجدیدنظر نیز حکم صادره را تایید کرد.
فرشید فتحی بارها در نامه های خود گفته” او در معرض شکنجه‌های روحی، توهین و تحقیر قرار داشته است”.
پیش تر وی درنامه‌ ای که از سوی تارنمای سایت جرس منتشر شد می‌نویسد: “به من به دروغ گفتند که همسرم دستگیر شده و باید مراقبت از فرزندانم را به طور موقف به کس دیگری بسپارم. همچنین به دروغ به من گفتند که پدرم سکته قلبی کرده و در بیمارستان بستری است. بعد دیگر به من خبری ندادند که او مرده یا زنده است و تمام این‌ها برای این بوده که مرا تحت فشار روحی قرار دهند.”

farshid_kampein.infoهمسر «فرشید فتحی» و دو فرزندش، «روسانا و بردیا» به خاطر فشارهای وزارت اطلاعات ایران درسال ۱۳۸۹ ایران را به مقصد ترکیه ترک و به سفارت کانادا پناهنده شدند. آنها در بهمن ماه ۱۳۹۱ از ترکیه به کانادا رفته ودرآنجا ساکن شدند.
گفته شده است “فرشید فتحی با اعمال اصل ۱۳۴ و تجمیع جرائم قرار است آذرماه سال جاری از زندان آزاد شود”.
«فرشید فتحی» درروز سه شنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۳، از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت.
پس از انتقال، پرونده موضوع کشف مشروب الکلی در بند ۳۵۰ زندان اوین وضرب و شتم زندانیان این بند (پنجشنبه سیاه) در روز دوشنبه ۸ دی ماه ۱۳۹۳ از سوی دادگاه انقلاب حکم ۱ سال حبس جدید به وی ابلاغ گردید.

این زندانی عقیدتی ، دانش آموخته ای کالج الهیات ایلام است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید