آغاز اعدام‌های گروهی پس از رمضان: انتقال به انفرادی ۱۰ زندانی محکوم به اعدام در ندامتگاه مرکزی کرج

۱۰ نفر از زندانیان محکوم به اعدام در ندامتگاه مرکزی کرج، ظهر امروز شنبه ۳ مردادماه، جهت اجرای حکم به بندهای انفرادی این زندان منتقل شدند. گفته شده “این انتقال پس از پایان رمضان، به معنای آغاز دور تازه‌ای از اجرای احکام اعدام زندانیان است.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این ۱۰ زندانی محبوس در ندامتگاه مرکزی کرج، در ارتباط با جرایم مربوط به مواد مخدر دستگیر، محاکمه و به اعدام محکوم شده‌اند. آنها ظهر امروز شنبه ۳ مردادماه ۱۳۹۴، در حالی به بندهای انفرادی منتقل شده‌اند که گفته شده “با پایان ماه رمضان، اعدام‌های گروهی افزایش می‌یابد.”

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانیان در آستانه اعدام به کمپین گفته: “به تازگی در این زندان ۴ عدد طناب دار نصب شده است.”

او با ابراز نگرانی از نصب و افزایش تعداد دارهای اعدام در ندامتگاه مرکزی کرج، از آغاز دور تازه‌ای از اجرای احکام اعدام زندانیان پس از ماه رمضان و همچنین افزایش تعداد اعدام‌های گروهی در یک زمان خبر داده است.

این منبع مطلع افزود: “آخرین بار اجرای حکم اعدام ۵ نفر پیش از ماه رمضان در این زندان روی داده است؛ در روزهای اخیر نیز مسوولان زندان به برخی از زندانیان محکوم به اعدام گفته‌اند که پس از رمضان امکان و اجازه اجرای گسترده احکام اعدام آنها را دارند.”

اسامی زندانیان منتقل شده به بندهای انفرادی در ندامتگاه مرکزی کرج در پی می‌آید؛

سالن ۲: امید محمدی دارانی، مصطفی غفاری، رضا کرم پور، محمد بابایی

سالن ۳: علی حسنی، ظاهرجان افغان

سالن ۴: خداداد افغان، علی حسنی

سالن ۵: ساسان سالاری، میثم حسنی‌نژاد

حکم اعدام این زندانیان در دیوان عالی کشور تایید شده است. آنها همچنان در بندهای انفرادی ندامتگاه مرکزی کرج نگهداری می‌شوند و هر لحظه امکان اجرای احکام اعدام آنها وجود دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید