مخالفت با اعزام آتنا دائمی به مراکز درمانی

از اعزام «آتنا دائمی» فعال مدنی و فعال حقوق کودکان کار و خیابان به مراکز درمانی خارج از زندان، از سوی «خدابخشی» دادیار زندان ممانعت به عمل آمده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر این فعال مدنی در روز شنبه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۴پس از مراجعه به بهداری زندان اوین به دلیل مشکلات غددی و هورمونی، و همچنین نبود متخصص غدد در بهداری زندان، به صورت اورژانسی، با دستبند و بدرفتاری از سوی مامورین انتقال زندان، به درمانگاه «صادقیه» در تهران منتقل شد و پس از آن تمام مراحل درمان این فعال مدنی به صورت ناتمام رها شده است.
این فعال حقوق کودکان کار و خیابان پس از انتقالش از درمانگاه «صادقیه» به زندان درروز شنبه شب ۱۳ تیرماه ۱۳۹۴، پس از تحمل فشارهای عصبی وارده در طول روز از سوی مامور انتقال زندان، در بند زنان اوین دچار حمله قلبی شد و به بهداری این زندان منتقل گردید. او پس از یک معاینه سرپایی با همان وضعیت به داخل بند زنان بازگردانده شد.
یک منبع کاملا مطلع از وضعیت این فعال مدنی پیش تردرگفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت: “پس از بازگشت «آتنا دائمی» از درمانگاه صادقیه به بند «نسوان» زندان اوین، او دچار خونریزی شدید بینی نیز شده بود.”
این فعال مدنی طی چند ماه گذشته با علائمی همچون «ترشح ازناحیه سینه» و «مشکلات هورمونی» روبرو بوده و تشخیص اولیه پزشکان  «سرطان سینه» بوده است.
این زندانی محبوس در بند «نسوان» زندان اوین می بایست جهت آزمایش و سونوگرافی مجدد و همچنین مشکلات پیش آمده در دندانهایش به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام می شد، اما از انتقال وی به مراکز درمانی ممانعت به عمل آمده و اجازه اعزام وی از سوی «خدابخشی » دادیار زندان لغو شده است.
«آتنا دائمی» با علائمی همچون «سردردهای مداوم»، «دوربینی»، «ضعف چشم»، «ضعف استخوان»، «ضعف شنوایی»،« لکه بینی»و «فراموشی» به پزشک عمومی زندان مراجعه کرده و تشخیص اولیه پزشک عمومی و رئیس بهداری بیماری «ام اس»بوده و به این فعال مدنی گفته شده است جهت «ام آر آی »می بایست سریعا به مراکز درمانی خارج اززندان اعزام شود که اجازه اعزام وی مجددا از سوی «خدابخشی» دادیار زندان لغو شده است.
این فعال حقوق کودکان کار و خیابان، به دلیل فشارهای شدید عصبی، مجبور به مصرف داروهای آرام‌بخش شده و بهداری زندان نیز از تهیه این داروها سرباز زده است. خانواده این زندانی مجبور به تهیه این داروها با هزینه شخصی در خارج از زندان شده‌اند.
این در حالی است که پیش تر «آتنا دائمی» به علت نگهداری طولانی‌مدت در سلول های انفرادی و شرایط بد بهداشتی بازداشتگاه و عدم دسترسی به هواخوری و نور آفتاب، دچار ناراحتی پوستی و همچنین ضعف شدید بینایی شده بوده است.
«آتنا دائمی» فعال مدنی ۲۷ ساله دارای مدرک دیپلم است و تا پیش از دستگیری در باشگاه انقلاب در تهران شاغل بود. او در ۲۹ مهرماه ۱۳۹۳، از سوی مامورین لباس شخصی در منزل پدری خود بازداشت و به بند ۲-الف سپاه پاسداران زندان اوین منتقل شد.
او پس از تحمل نزدیک به ۴ ماه بند انفرادی و بازجویی‌های پی‌درپی، در ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، به بند عمومی زنان (نسوان) در زندان اوین منتقل شد و در ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۳، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» محاکمه شد.
او در ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، به تحمل ۱۴ سال زندان محکوم شد. او به علت نگرانی از وضعیت وخیم مادرش، حکم صادره را ۷ سال به خانواده‌اش اعلام کرده بود، اما در ملاقات در اولین یکشنبه پس از دادگاهی‌اش، به خانواده خود اعلام کرد که حکم صادره از سوی قاضی مقیسه، تحمل ۱۴ سال زندان است .
به دنبال اعتراض خانواده و وکیل «آتنا دائمی» به حکم صادره، پرونده به تجدیدنظر ارسال و روزگذشته سه شنبه ۶ مرداد ماه ۱۳۹۴ پس از تعیین شعبه به شعبه ٣۶ به ریاست “قاضی زرگر” جهت بررسی مجدد ارسال شد.
اتهامات این فعال مدنی، “اجتماع و تبانی بر ضد نظام برای تجمع در دفاع و حمایت از کودکان کوبانی و شنگال و حضور در تجمعاتی علیه اعدام مانند تجمع اعتراضی برای اعدام ریحانه جباری و…”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری و مقدسات به دلیل گوش دادن به آهنگ‌های شاهین نجفی”، “مخالفت با حجاب اجباری” و “مخالفت با اعدام”، “اختفای ادله جرم برای رهایی متهم علی نوری” عنوان شده است.
در دادگاه به «آتنا دائمی» و وکیل وی اجازه هیچ‌گونه دفاعی داده نشده است و پیش‌تر قاضی «مقیسه» نیز این زندانی مدنی را تهدید کرده “در صورت نپذیرفتن اتهاماتش او را به زندان قرچک خواهد فرستاد.
اخیرا «سازمان عفو بین‌الملل» با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آتنا دائمی شده است. این سازمان حقوق بشری همچنین از ایران خواسته که مراقبت‌های پزشکی ضروری برای این فعال مدنی را فراهم کند و با احترام به کنوانسیون بین‌المللی حقوق سیاسی و مدنی که ایران نیز از امضاکنندگان آن است، حق آزادی اندیشه و بیان را به رسمیت بشناسد.
گفته شده در سال گذشته خانواده و وکیل این زندانی، بارها آزادی «آتنا دائمی» را با قرار وثیقه درخواست کرده‌اند که هر بار قاضی «مقیسه» سرباز زده و تاکنون این درخواست را رد کرده است.
«آتنا دائمی» هم‌اکنون در دهمین ماه بازداشت موقت، در بند زنان زندان اوین، منتظر حکم دادگاه تجدید نظر است
پرونده این فعال مدنی و فعال حقوق کودکان کار و خیابان جهت رسیدگی مجدد به دادگاه تجدیدنظر ارسال و روز سه شنبه ۶ مرداد ماه سال جاری پس از تعیین شعبه به شعبه ٣۶ به ریاست «قاضی زرگر» جهت بررسی مجدد ارسال شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید