دیدارعلیرضا گلی پور با خانواده پس از گذشت سه سال

«علیرضا گلی پور» زندانی سیاسی ممنوع الملاقات بند ۷ زندان اوین در پی پیگیری های وکیل و خانواده اش ظهر روز جاری سه شنبه ۳ شهریورماه پس از گذشت ۳ سال موفق به ملاقات با خانواده اش در حضور مامورین امنیتی شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «علیرضا گلی پور» دانشجوی مخابرات، کارمند وزارت ارتباطات و فناوری و زندانی سیاسی بند ۷ زندان اوین از جمله زندانیانی است که علاوه بر دوران طولانی بازجویی و شکنجه در سلول های انفرادی، خانواده اش نیز تحت فشار و آزار واقع شده و پس از گذشت ۳ سال ظهر روز سه شنبه ۳ شهریورماه ۱۳۹۴ موفق به ملاقات با وی در حضور مامورین امنیتی شده است.
این دانشجوی زندانی طی دو ماه گذشته از بند ۸ زندان اوین به بند ۷ این زندان منتقل شده است.
پیش تر در روز چهارشنبه ۷ مرداد ماه ۱۳۹۴ ماموران امنیتی زندان اوین پس از حضور دربند ۷ زندان اوین به محل نگهداری «علیرضا گلی پور» رفته و پس از تفتیش کامل وسایل این زندانی، وی را با چشمان بسته به حفاظت اطلاعات زندان منتقل و مورد بازجویی و ضرب و شتم شدید قرار دادند.
در طی این بازجویی یک لیست از اسامی زندانیانی که در آستانه اعدام بودند و پیش تر این زندانی سیاسی با آنها هم سلولی بوده را کشف و ضبط کرده و پس از گذشت یک روز بازجویی و انفرادی در روز پنجشنبه ۸ مرداد ماه به بند ۷ بازگردانده شد.
جلسه رسیدگی به پرونده «علیرضا گلی پور»، با حضور نماینده وزارت اطلاعات چندی پیش در روز سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ برگزار شد.در پی اعتراض این دانشجوی زندانی به ممانعت ها از ملاقات با وکیل، رسیدگی به اتهامات، به تاریخی دیگر موکول شد.
در فاصله کمتر از یک هفته مانده به تاریخ محاکمه این دانشجوی زندانی،حتی پس از اجازه انتخاب وکیل از سوی دادگاه ،وزارت اطلاعات و سپاه ثارالله از ورود وکیل به زندان جهت ملاقات و مطالعه پرونده او ممانعت بعمل مى آورند.
وی از مهرماه ۱۳۹۱، به صورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می شود، پس از افشای فساد های افراد حکومتی مانند علوی وزیر اطلاعات و دبیر حزب حامیان ولایت (که با سؤ استفاده از موقعیت خود با ارز دولتی به سو استفاده های مالی سرگرم بوده) و یا فساد سرهنگ محرابی رئیس کل پلیس امنیت استان تهران و یا افشای جنایات پلیس امنیت پایگاه چهارم مانند ضرب و شتم متهمین یا فعالیت های خلاف در منطقه خود؛ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و مدتها در سلول های انفرادی تحت بازجویی و شکنجه بود.
«علیرضا گلی پور» از طریق اتهامات بالا، به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق متهم شده است.
این زندانی سیاسی از بیماری قلبی رنج می برد و مسوولین از اعزام وی به مراکز درمانی خارجی از زندان ممانعت به عمل می آورند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید