احضار مجدد دکتری که حاضر نشد درخصوص ستار بهشتی گزارش دروغ بدهد

  «رضاحیدرپورشرف» پرشک سابق بهداری زندان اوین که حاضر نشده بود درخصوص «ستار بهشتی» گزارش دروغ بدهد مجددا برای روز شنبه ۱۴ شهریورماه به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «مقیسه» جهت رسیدگی به پرونده احضار شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «رضاحیدرپورشرف» که در زمان انتقال «ستار بهشتی» به زندان اوین، در بهداری زندان به عنوان پزشک کشیک مشغول به فعالیت بود، پیش تر در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ با دریافت احضاریه ای مبنی بر آنکه در خصوص گزارش وضعیت جسمی این زندانی سیاسی صداقت به خرج داده و مشاهدات خود از آثار ضرب و شتم و شکنجه ها را در پرونده وی آورده بود، دادگاهی شد.
این پزشک سابق زندان اوین در آبان ماه ۱۳۹۲ و حدودا در سالگرد جانباخته «ستار بهشتی» زیر شکنجه ماموران «پلیس فتا»، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
در شرایطی که هنوز عاملان وقاتلان «ستار بهشتی» و مسوولان بالادست آنها مجازات نشده اند، «رضاحیدرپورشرف» پزشکی که شکنجه او را گزارش کرده بود، قرار است مجددا محاکمه شود.
طبق مقررات قید شده هر زندانی جدید پیش از ورود به بندهای عمومی به بهداری زندان اعزام می شود، وتحت معاینه قرار می گیرد و برایش پرونده پزشکی تشکیل می شود.
«رضاحیدرپورشرف» نیز در دهم آبان ماه ۱۳۹۱ «ستار بهشتی» را که از بازداشتگاه غیرقانونی «پلیس فتا» به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده بود، مورد معاینه قرار داد و آثار شکنجه و ضرب و شتم مشهود بر بدن وی را در پرونده درج کرد.
پس از گذشت سه روز که «ستاربهشتی» بر اثر ضرب و شتم و شکنجه از سوی «پلیس فتا» جان باخت ، گزارش این پزشک اهمیت بیشتری پیدا کرد.
مسوولان قضایی که شکایت نامه با دست خط «ستاربهشتی» را انکار می کردند و شهادت نامه زندانیان سیاسی را هم نادیده می گرفتند، رفتار مشابه با سندی که با امضای پزشک زندان در پرونده موجود بود، دشوارتر می نمود.
به گزارش «کلمه» دکتر «حیدرپور» تنها شاهد جنایت های پشت دیوارهای زندان ها نیست که قربانی صداقت خود می شود. موارد دیگری از این نوع نیز در گذشته وجود داشته اند؛ از جمله یکی از معروف ترین آنها دکتر «رامین پوراندرجانی»: پزشک وظیفه بازداشتگاه «کهریزک که برخی از قربانیان این بازداشتگاه را پیش از مرگ معاینه کرده بود.
او مدت کوتاهی پس از تعطیلی بازدشتگاه «کهریزک»، در محل خدمت خود به طرز مشکوکی فوت کرد. مقامات رسمی ابتدا علت مرگ او را سکته قلبی و سپس خودکشی اعلام کردند و در ‌‌نهایت هم در گزارش پزشکی قانونی ادعا شد که مسمومیت باعث مرگ این پزشک جوان شده است؛ همچنان که برای شهدای کهریزک هم مننژیت علت مرگ آنها اعلام شد!
جسد دکتر «پوراندرجانی» بدون آنکه اجازه کالبدشکافی به خانواده اش داده شود، توسط نیروی انتظامی دفن شد و بعدها برخی نزدیکانش فاش کردند که او پیش از مرگ، جزئیاتی از نحوه شکنجه بازداشت‌شدگان کهریزک را افشا کرده بود و در جلسه ای با حضور نمایندگان عضو کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات در این باره شهادت داده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید