کشته شدن دو شهروند ایرانشهری در تیراندازی ماموران نیروی انتظامی

دو شهروند بلوچ اهل ایرانشهر واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان در اثر تیراندازی نیروهای انتظامی و آتش گرفتن اتومبیل جان باختند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کمپین فعالین بلوچ، شامگاه ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۴ نیروهای انتظامی در سیدآباد شهرستان مهرستان با تیراندازی به وانت سایپا مظنون به حمل گازوئیل، دو جوان به نام های «عطاء الله دامنی» و «ایمان ارژنگ» دانشجو دانشگاه زابل را به کام مرگ فرستادند.
بنابه گزارش چند منبع مطلع خودرو «عطاءالله دامنی» در اثر تیراندازی نیروهای انتظامی آتش گرفته و از مسیر منحرف شده است.
این منابع همچنین افزودند: ماموران با دیدن شعله های آتش صحنه را ترک کرده و به وضعیت مجروحان رسیدگی نکردند.
به گفته یکی از ناظران، مردم منطقه مجبور شده اند مجروحان را به نزدیکترین بیمارستان در شهرستان مهرستان منتقل کردند، اما به علت سوختگی شدید و کمبود امکانات در بیمارستان این شهرستان فورا به بیمارستان خاتم الانبیاء زاهدان اعزام شده اند.
 بنابر گزارشهای دریافتی، صبح روز گذشته ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۴ ابتدا «ایمان ارژنگ» در اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی، در بیمارستان «خاتم الانبیاء» زاهدان جان داد و ساعاتی پس از آن نیز «عطاءالله دامنی» از دنیا رفت.
 خانواده این دو قربانی در گفتگویی با کمپین “فعالین بلوچ” اطلاع داده اند که جنازه این دو جوان را از بیمارستان «خاتم الانبیاء» تحویل گرفته و برای انجام مراسم کفن و دفن به شهرستان ایرانشهر منتقل کرده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید