با افزایش حکم، آرش صادقی و گلرخ ایرایی به ۲۵ سال زندان محکوم شدند

«آرش صادقی»و همسرش «گلرخ ایرایی» دو فعال مدنی که پیش تر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» در مجموع به تحمل ۲۱ سال حبس محکوم شده بودند با اعمال ۴ سال حبس تعلیقی پیشین «آرش صادقی» از سوی قاضی «ابوالقاسم صلواتی» این حکم در مجموع به ۲۵ سال  زندان افزایش یافت.
FAALAN-MADANI1-KAMPAIN.INFO_
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر «آرش صادقی»، «گلرخ ایرایی»، «نوید کامران» و «بهنام موسیوند» چهار فعال مدنی، درروز شنبه ۱ شهریورماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» در مجموع به تحمل ۲۴ سال حبس محکوم شدند.
احکام صادره برای این چهار فعال مدنی به ترتیب «آرش صادقی» به ۱۵ سال، «گلرخ ایرایی» به ۶ سال، «نوید کامران» به ۱۸ ماه و «بهنام موسیوند» به ۱۸ ماه تحمل حبس محکوم شدند.
یک منبع کاملا آگاه از وضعیت این چهار فعال مدنی در گفتگویی با کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت “حکم ۱۵ سال زندان « آرش صادقی» از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی « ابولقاسم صلواتی» با اعمال ۴ سال  حبس تعلیقی پیشین «آرش صادقی» مربوط به باقیمانده حکم سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰  که از سوی قاضی «پیرعباس» صادر شده بود به ۱۹ سال  افزایش یافته و حکم همسر وی «گلرخ ایرانی» نیز همچنان همان ۶ سال است و در مجموع آنها به ۲۵ سال  زندان محکوم شده اند. “
این منبع مطلع درادامه گفت ” در حال حاضر «آرش صادقی» و وکیل وی به حکم صادره اعتراض کرده و خواهان رسیدگی مجدد پرونده دردادگاه تجدید نظر هستند”
«آرش صادقی» دانشجوی اخراجی دانشگاه «علامه طباطبایی» که در ۱۵شهریورماه ۱۳۹۳، از سوی «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» بازداشت شده بود، در دادگاه بدوی در شعبه ۱۵ «دادگاه انقلاب تهران» توسط قاضی «صلواتی» به تحمل ۱۵ سال حبس و همسر وی «گلرخ ایرایی» نیز که به دلیل جراحی و وخامت حال جسمی، ناتوان از حضور در دادگاه، جهت دفاع آخر بود؛ به صورت غیابی مورد محاکمه قرار گرفته و به تحمل ۶ سال حبس محکوم شده است.
پیش‌تر «آرش صادقی» به مدت ۷ ماه در انفرادی دو الف سپاه در بازداشت موقت بوده است. حکم او در حالی ابلاغ شده که در همه مراحل محاکمه، مجاز به داشتن وکیل نبوده و قاضی «صلواتی» به «پیمان عطار» و «امیر رئیسیان» وکلای او اجازه مطالعه پرونده را نداده است.
همزمان از دیگر اعضای این پرونده «نوید کامران» و «بهنام موسیوند» نیز هر کدام به تحمل ۱۸ماه حبس محکوم شدند.
اتهامات و مجازات تعیین شده در حکم صادره این چهار فعال مدنی در پی می‌آید.
آرش صادقی
اجتماع و تبانی علیه نظام ۷ سال و نیم حبس
توهین به بنیان گذار جمهوری اسلامی، ۳ سال حبس
تشکیل گروه، ۳ سال حبس
تبلیغ علیه نظام، ۱۸ ماه حبس
حبس تعلیقی پیشین، ۴ سال و نیم حبس
گلرخ ایرایی
توهین به مقدسات، ۵ سال حبس
تبلیغ علیه نظام، ۱ سال حبس
بهنام موسیوند و نوید کامران
تبلیغ علیه نظام، هر کدام ۱۸ ماه حبس

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید