ابلاغ ۹ سال حبس تعزیری به محمود صالحی فعال کارگری

«محمود صالحی» فعال کارگری روز جاری چهارشنبه ۲۵ شهریورماه در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج حضور یافته و  حکم صادره مبنی بر محکومیت ۹ سال حبس تعزیری این فعال کارگری به  وی ابلاغ شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ین عضو بنیان‌گذار «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری»، پس از تماس تلفنی از سوی دفتر شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج در روزشنبه ۲۱ شهریور ماه، ساعت ۱۰ صبح روز جاری چهارشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۴در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، حضور یافت.
بک برگه دادنامه از سوی دفتردار این شعبه جهت مطالعه به « محمود صالحی» تحویل داده شد.
طی این دادنامه شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست «قاضی سعیدی» به استناد چند بند از قانون مجازات اسلامی این فعال کارگری را به اتهام عضویت در «جمعیتهای معارض» به ۷ سال و ۶ ماه و به اتهام « تبلیغ علیه نظام» به ۶ ماه محکوم کرده است.
پس از مطا لعه دادنامه برگه مربوطه از سوی دفتردار گرفته شده و یک برگه ابلاغیه جهت امضا به وی تحویل داده شد.
به گفته « محمود صالحی» وی درخواست یک برگه کپی از دادنامه را کرده که با مخالفت دفتردار مواجه شده و به این فعال کارگری گفته شده ” دادنامه به متهمان سیاسی نمی دهیم، تنها به آنها ابلاغ می شود.
اگر اعتراض دارید اعتراض خود را در مدت ۲۰ روز به این شعبه اعلام کنید.”
« محمود صالحی» در ادامه گفت” من هم ابلاغیه را امضا نکردم و گفتم، من این ابلاغیه را امضا نمی کنم تا یک برگ از دادنامه را به من تحویل ندهید. من انسان هستم و مثل برگ درخت پائیز نیستم، وقتی دادگاه من را به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرده است باید یک برگ از دادنامه را در اختیار من قرار دهید تا من به استناد آن اعتراض کنم. با دفتردار خیلی بحث کردیم. ولی ایشان هر بار می گفت این قانون است و من هم می گفتم من آن قانون را قبول ندارم و…. پس ازگذشت چند مدت دفتردار به من گفت تو آن برگه را امضا کن و من یک برگ از دادنامه را به شما می دهم. با توجه به اظهارات دفتردار من برگه را امضاء کردم. ولی دفتردار دادنامه را به من نداد”.
نخستین جلسه دادگاه این فعال کارگری، پیش تر در روز شنبه ۱۷ مردادماه ۱۳۹۴، در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج برگزار شده بود.
همچنین دومین جلسه دادگاه این عضو بنیان‌گذار «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری»، صبح روز پنج‌شنبه ۲۹ مردادماه ۱۳۹۴، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به ریاست «قاضی سعیدی» به اتهام عضویت در «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» برگزار شد.
«محمود صالحی» درروز سه‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، به دنبال حمله نیروهای لباس شخصی به منزل او در شهرستان سقز، بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شد.
بازداشت او در حالی روی داد که قبل‌تر حکم جلب وی از تهران صادر شده بود.
این فعال کارگری، پس از چهار روز بستری مخفیانه با نام مستعار در بخش دیالیز بیمارستان توحید سنندج، روز شنبه ۹ خردادماه سال جاری، با واگذاری “فیش حقوقی” به عنوان وثیقه از بازداشتگاه اطلاعات سنندج آزاد شد.
وخامت حال این فعال کارگری به حدی بود که خانواده وی تصمیم می‌گیرند سریعا او را جهت درمان فوری به مراکز درمانی منتقل کنند.
«محمود صالحی» با نارسایی کلیه به تک سلولی منتقل شده و در آنجا داروهایش به وی داده نشده بود. در پی آن کلیه‌هایش از کار افتاد و در نهایت دوباره به بیمارستان منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید