انتقال علی اکبر باغانی به بند ۲ زندان رجایی شهر

«علی اکبر باغانی»، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران و دبیر شورای هماهنگی تشکل های صنفی سراسر کشور، صبح روز جاری یکشنبه ۲۹ شهریورماه به بند ۲ زندان رجایی شهرکرج منتقل شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این معلم زندانی پیش تر در بند ۳ زندان رجایی شهر کرج به همراه مجرمان عادی نگهداری می شد، سپس در روز شنبه ۳ مرداد ماه ۱۳۹۴ به سالن ۱۲ این زندان منتقل و صبح روز جاری یکشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۴ به بند ۲ این زندان منتقل شده است.
«علی اکبر باغانی» پس از حضور در دادسرای زندان اوین در ۴ خرداد ماه ۱۳۹۴، بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
پیش تر پس از نشست شورای مرکزی در سال ۱۳۸۹،«علی اکبر باغانی»، «محمود بهشتی لنگرودی» و «اسماعیل عبدی» در تهران بازداشت و حدود دوماه را در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین سپری کرده و با قید وثیقه آزاد شدند.
«علی اکبر باغانی»، درخصوص این پرونده ازسوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «پیرعباسی»، با اتهام انتسابی «تبلیغ علیه نظام» یک سال حبس تعزیری و ۱۰ سال تبعید به شهرستان زابل محکوم گردید.
این عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران پیش تر نیز در تجمعات اعتراضی معلمان در مقابل مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۵ به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که حکم صادره پس از تائید
محکمومیت مجدد وی در پرونده مربوط به سال ۱۳۸۹ در دادگاه تجدید نظر به حبس تعزیری تبدیل گردید.
«علی اکبر باغانی» در مجموع به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال تبعید به شهرستان زابل محکوم گردیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید