تجویز عمل جراحی دست برای وحید اصغری

دست وحید اصغری زندانی سیاسی_kampain.info«وحید اصغری» زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهرکرج روز گذشته یکشنبه ۲۹ شهریورماه از سوی دکتر متخصص ارتوپد ویزیت شده و متخصص بهداری زندان عمل جراحی دست برای این زندانی را تجویز کرده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این متخصص پیش تردر اوایل تابستان درخواست اعزام به بیمارستان و گرفتن تست نوار عصب عضله این زندانی را کرده بود، پس انجام تست و مشاهده آن و همچنین سابقه شکنجه شدن این زندانی سیاسی درخواست عمل جراحی دست را برای نامبرده تجویز کرد.
گفتنی است که مجوز اعزام بیماران به بیمارستان خارج از زندان برای زندانیان سیاسی تنها از طریق شخص دادستان تهران صادر می گردد و بدون امضای وی در پرونده پزشکی زندانیان سیاسی، آنها حق درمان و اعزام به بیمارستان نخواهند داشت.
هماهنگی این صدور مجوز توسط معاون دادستان در امور متهمان و زندانیان سیاسی، «خدابخشی»، صورت می گیرد.
پزشکان متخصص بیمارستان رازی که بیمارستان تخصصی پوست است برای وحید اصغری در پائیز ۹۱ عمل جراحی گوش تجویز کرده اند اما دادستان و مسوولان زندان در اعزام وی همواره تعلل کرده و این روزنامه نگار سایبری را به بیمارستان منتقل نکرده تا تحت عمل حراحی گوش قرار گیرد.
بنابراین نتیجه درخواست متخصصان بیمارستان امام خمینی تهران و متخصص ارتوپد جهت عمل جراحی دست وحید اصغری نیز مشخص نیست و بستگی به موافقت دادستان تهران دارد.
دادستان تهران نیزدر خصوص اعزام زندانیان سیاسی به مراکز درمانی خارج از زندان با سخت گیری برخورد کرده است.
در آذرماه ۱۳۸۸ دادستان تهران در بند دو-الف با «وحید اصغری» و «حسین درخشان» دیدار کرد.
در طی این دیدار دادستان تهران اعتراض این دو زندانی سیاسی را جهت شکنجه “کتک و نصیحت های پدرانه” توصیف کرد.
از آن تاریخ تاکنون «وحید اصغری» از امکانات پزشکی محروم بوده و پرونده پزشکی وی در بند دو-الف نیز هیچگاه به بهداری اوین تحویل داده نشده تا آثار شکنجه در سیستم بهداری زندان اوین ثبت نشود.
نصف بیرونی یک دندان این زندانی سیاسی نیز در یورش گارد زندان و لباس شخصی ها به بند ۳۵۰ اوین در پنجشنبه سیاه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ شکسته وبا درخواست اعزام وی به دندانپزشکی خارج از زندان بارها ممانعت به عمل آمده است.
همچنین دادستان تهران دلیل این عدم صدور مجوز را فعالیت های وی در زندان و نامه به احمد شهید ذکر کرده و وی را تهدید نموده تا زمانی که بر سر اعتقاد خود باقی است از امکانات و رسیدگی پزشکی، ملاقات با وکیل و ملاقات حضوری محروم خواهد بود.
این روزنامه نگار سایبری سالهاست که از ملاقات حضوری، تلفن به خانواده، دیدار با وکیل و رسیدگی پزشکی محروم است .
وی در حال حاضر هشتمین سال بازداشت موقت خود را بدون داشتن حکم قضایی قطعی مبنی برمحکومیت در زندان می گذراند.
وی دو سال اول بازداشت خود را در سلول های انفرادی گذرانده است که این نیز نیاز به حکم قضایی مبنی بر محکومیت به حبس در سلول انفرادی نیاز داشت که سپاه بصورت فراقانونی و خودسرانه وی را در سلول انفرادی حبس و یک سال تحت شکنجه قرار داد.
مسوولین از درمان عوارض شکنجه بر بدن وی نیز جلوگیری می کنند و جهت اعزام وی برای تست پزشکی نیز از خود متهم بصورت غیرقانونی درخواست پول کرده و از وی خواسته اند تا هزینه های تست ها و جراحی ها را خود متقبل شود.
«وحید اصغری» در۱۹ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۸۷، در مسیر «فرودگاه تهران» به اتهام “پشتیبانی اینترنتی از مخالفین نظام و دین” بازداشت شد و دو سال اول بازداشتش را بدون حکم جداگانه دادگاه، در سلول‌های انفرادی گذراند و هم‌اکنون نیز پس از ۴ سال و نیم اقامت در «بند ۳۵۰ اوین» به صورت غیرقانونی و بدون حکم جداگانه از دادگاه به صورت تبعید به زندان «رجایی شهر کرج» منتقل شده است.
خانواده وی در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» از درد ۲۴ ساعته جمجمه و استخوان های سر این زندانی سیاسی که در اثر ضربات شلاق، کابل، شلنگ، تسمه و لگد در زمان بازجویی ها ایجاد شده است سخن گفته است.
خانواده این زندانی سیاسی بهداری زندان رجایی شهر را مکانی بدون امکانات توصیف کرده که از آن تنها جهت قصاص و کور کردن چشم محکومان به قصاص واسیدپاشی استفاده می شود!
کتاب خاطرات قبل از دستگیری «وحید اصغری» که به نقش ماموران وزارت اطلاعات در نفوذ به زندگی این فعال حقوق بشر می‌پردازد، هم‌اکنون توسط انتشارات «بارنرز اند نوبل» به پیش فروش گذاشته شده است و از طریق «آی تیونز اپل»، اپلیکشن «آی بوک اپل» و ده‌ها سایت خرید کتاب در دسترس قرار گرفته است.
در این کتاب که به زبان انگلیسی و در دو نسخه چاپی و الکترونیکی منتشر می‌شود، از نحوه رفتار بازجویان و ماموران تعقیب وی پرده برمی‌دارد و به صورت داستان‌وار، نحوه نفوذ وزارت اطلاعات در بین نیروهای مخالف را شرح می‌دهد. این کتاب، داستان استفاده وزارت اطلاعات از دختر نوجوانی است که برای تعقیب و بیرون کشیدن اطلاعات از این فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار سایبری به «هند» فرستاده می‌شود؛ دختر عاشق پسر می‌شود و اطلاعات خاص و طبقه‌بندی شده اعضای خانواده‌اش را که همگی از ماموران بلند پایه وزارت اطلاعات هستند را در اختیار او می‌گذارد.
کتاب «پسر سیا، دختر واجا» که اشاره به اتهام رد شده در مورد این زندانی سیاسی مبنی بر آموزش‌دیده بودن او توسط سازمان «سیا» می‌باشد که توسط دختری وابسته به تشکیلات «وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران» (واجا)، تحت کنترل قرار می‌گیرد. این کتاب که از ۳ سپتامبر ۲۰۱۵ در سایت «آمازون» و غیره قابل دریافت و خواندن است، در ژانر عاشقانه – جاسوسی طبقه‌بندی شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید