با گذشت ” ولی دم ” سحر مهابادی منفرد از قصاص نجات یافت +عکس و ویدیو

سحر مهابادی منفرد_kampain.info
«سحر مهابادی منفرد» زندانی محکوم به اعدام، محبوس در زندان قرچک ورامین (شهر ری) که جهت دفاع از خود در درگیری با همسرش با ضربات چاقو وی را مجروح و در طی این حادثه همسر وی درگذشت بود، با گذشت “ولی دم” از قصاص نجات یافت.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر در روز شنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۳۸۸ در پی درگیری «سحر مهآبادی منفرد» با همسرش و دفاع از خود اصابت ضربات چاقو موجب مرگ همسر وی شد.
«سحر مهابادی منفرد» در پی این حادثه در ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۷۴ کیفری استان تهران به ریاست قاضی «حسن تردست» به حکم قصاص محکوم شد.
حیدر مهابادی منفرد_kampain.info
«سحر مهابادی منفرد» ابتدا وکیل تسخیری داشته و سپس «محمدعلی جداری فروغی» به صورت افتخاری و رایگان وکالت او را بر عهده گرفت.
پیش تر طی اخبار متشر شده درفضای مجازی گفته شد بود این زندانی در تاریخ ۷ خرداد ماه ۱۳۹۳ اعدام خواهد شد.
«محمدعلی جداری فروغی» با انتشار نوشته ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: “خوشبختانه با بررسی مجدد پرونده در دادستانی تهران، دادستان محترم تهران آقای «جعفری دولت‌آبادی» در نامه‌ای که در تاریخ ۱۳ خردادماه ۱۳۹۳ خطاب به دادسرای جنایی تهران در خصوص «سحر مهابادی» مرقوم فرموده‌اند: « صرف‌ نظر از ایراد ماهوی در رای، حسب صورت جلسه مورخ ۹۲/۱۱/۲۱ تنظیمی در اجرای احکام دادسرای جنایی، ولی دم اعلام گذشت مشروط نموده است»
«محمدعلی جداری فروغی» پس از این اعلام کرده بود “ولی دم گذشت خود را مشروط به ارائه چک سفید امضا از سوی پدر «سحر مهابادی» نموده است. از پدر سحر در این خصوص اخذ توضیح شود تا چنانچه موافق باشد و چک سفید امضا ارائه کند شرط محقق شده و قصاص منتفی خواهد شد.همچنین این اظهارات ولی دم به نوعی گذشت مشروط موضوع ماده ۳۶۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ است که مقرر می‌دارد «اگر مجنی علیه یا ولی دم گذشت و اسقاط حق قصاص را مشروط به پرداخت وجه‌المصالحه یا امر دیگری کند، حق قصاص تا حصول شرط برای او باقی است”.
خانواده سحر مهابادی_kampain.info
این وکیل پایه یک دادگستری روز گذشته دوشنبه ۱۳ مهر ماه ۱۳۹۴ با انتشار خبری در صفحه فیسبوک خود از گذشت ” ولی دم ” از قصاص «سحر مهآبادی منفرد» خبر داده است.
«سحر مهابادی» از دوستان جانباخته «ریحانه جباری» در زندان قرچک ورامین بود
«محمد علی جداری فروغی» وکیل « سحر مهابادی منفرد» با یادی از جانباخته «ریحانه جباری» در صفحه فیسبوک خود می نویسد “من به عهدی که با تو بسته بودم ” برای رهایی سحر از قصا ص ” وفا کردم باهمه ناملایمات …واینک آسوده
بخواب که تو نیز به عهدت به ” سحر ” وفادار ماندی … تولدت پیشا پیش مبارک …
روانت شاد …
ریحانه جباری_kampain.info
ویدیوهای منتشر شده از خانواده «سحر مهابادی منفرد» در صفحه فیسبوک «محمد علی جداری فروغی» در پی می آید.
وبدیو اول  صحبتهای «محمد علی جداری فروغی» وکیل سحر مهابادی منفرد ساعت ساعت ۷:۳۰ دقیفه عصر روز دوشنبه ۱۳ مهر ماه ۱۳۹۴

 

ویدیو دوم : تشکر حیدر مهابادی منفرد پدر سحر

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید