انتقال کسری نوری به مکانی نامعلوم

«کسری نوری»، زندانی عقیدتی محبوس در زندان «نظام» شیراز که پس از تحمل نیمی از حکم چهارسال و چهار ماه زندان همچنان با تقاضایش جهت اعمال ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی موافقت نشده است صبح روز جاری چهارشنبه ۱۵ مهرماه از زندان «نظام» شیراز توسط مامورین امنیتی با دست‌بند و پابند به مکان نامعلوم منتقل شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی عقیدتی از همکاران سایت خبری دراویش گنابادی «مجذوبان نور» و همچنین از اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در سال ۱۳۸۸ است.
«کسری نوری» تاکنون به دفعات مکرر از سوی مسوولین ادارهٔ زندان‌ها تهدید به تبعید به زندان‌های دیگر شده است.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی عقیدتی در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته ” اخیراً رؤسای ادارهٔ زندان‌های استان فارس با برگزاری جلسه‌ای و با نگارش نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب شیراز خواستار تغییر محل حبس «کسری نوری» شده‌اند.
این منبع مطلع در ادامه افزود ” در نامهٔ نگارش شده از سوی مسوولین ادارهٔ زندان‌ها به دادستان، دلایل این خواسته، «تبلیغ و ترویج درویشی و اخلال در نظم زندان» از سوی «کسری نوری» عنوان شده است.
«کسری نوری»، ۲۴ ساله، از فعالان حقوق دراویش و از همکاران سایت مجذوبان نور در ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۰ بازداشت و در تاریخ چهارم اردبیهشت ماه ۱۳۹۱ به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، ا«قدام علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری»، «عضویت در سایت مجذوبان نور و مصاحبه با رادیوفردا» در دادگاه انقلاب شیراز به چهار سال و چهار ماه زندان محکوم شد.
او تاکنون بیش از نیمی از دوران زندان خود را طی کرده و ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی که اعمالش جهت این زندانی اجباری است تاکنون درخصوص وی اجرا نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید