ارسال پرونده سحر مهابادی به شعبه ۴ کیفری پس از رضایت خانواده و لغو حکم قصاص + ویدیو

پرونده «سحر مهابادی منفرد» پس از رضایت خانواده و لغو حکم قصاص جهت برسی پرونده و آزادی این زندانی محبوس در زندان قرچک ورامین ( شهر ری) صبح روز جاری سه شنبه ۲۱ مهرماه به شعبه ۴ کیفری دادگاه جنایی تهران ارسال شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمدعلی جداری فروغی» وکیل «سحرمهابادی منفرد» ضمن انتشار این خبر در صفحه فیسبوک خود از ارسال پرونده این زندانی به شعبه ۴ کیفری دادگاه جنایی تهران جهت رسیدگی و آزادی نامبرده خبر داده است.
پیش تر در روز شنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۳۸۸ در پی درگیری «سحر مهآبادی منفرد» با همسرش و دفاع از خود اصابت ضربات چاقو موجب مرگ همسر وی شد.
«سحر مهابادی منفرد» در پی این حادثه در ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۷۴ کیفری استان تهران به ریاست قاضی «حسن تردست» به حکم قصاص محکوم شد.
«سحر مهابادی منفرد» ابتدا وکیل تسخیری داشته و سپس «محمدعلی جداری فروغی» به صورت افتخاری و رایگان وکالت او را بر عهده گرفت.
«محمدعلی جداری فروغی» در روز دوشنبه ۱۳ مهر ماه ۱۳۹۴ با انتشار خبری در صفحه فیسبوک خود از گذشت ” ولی دم ” از قصاص «سحر مهآبادی منفرد» خبر داد .
پیش تر طی اخبار متشر شده درفضای مجازی گفته شد بود این زندانی در تاریخ ۷ خرداد ماه ۱۳۹۳ اعدام خواهد شد.
«محمدعلی جداری فروغی» با انتشار نوشته ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: “خوشبختانه با بررسی مجدد پرونده در دادستانی تهران، دادستان محترم تهران آقای «جعفری دولت‌آبادی» در نامه‌ای که در تاریخ ۱۳ خردادماه ۱۳۹۳ خطاب به دادسرای جنایی تهران در خصوص «سحر مهابادی» مرقوم فرموده‌اند: « صرف‌ نظر از ایراد ماهوی در رای، حسب صورت جلسه مورخ ۹۲/۱۱/۲۱ تنظیمی در اجرای احکام دادسرای جنایی، ولی دم اعلام گذشت مشروط نموده است»
«محمدعلی جداری فروغی» پس از این اعلام کرده بود “ولی دم گذشت خود را مشروط به ارائه چک سفید امضا از سوی پدر «سحر مهابادی» نموده است. از پدر سحر در این خصوص اخذ توضیح شود تا چنانچه موافق باشد و چک سفید امضا ارائه کند شرط محقق شده و قصاص منتفی خواهد شد.همچنین این اظهارات ولی دم به نوعی گذشت مشروط موضوع ماده ۳۶۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ است که مقرر می‌دارد «اگر مجنی علیه یا ولی دم گذشت و اسقاط حق قصاص را مشروط به پرداخت وجه‌المصالحه یا امر دیگری کند، حق قصاص تا حصول شرط برای او باقی است”.
«سحر مهابادی» از دوستان جانباخته «ریحانه جباری» در زندان قرچک ورامین بوده است.

محمدعلی جداری فروغی — وکیل پایه یک دادگستری و وکیل سحر مه آبادی منفرد — ساعت ۲:۳۰ دقیقه بعد از ظهر ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۴ درپی می آید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید