ممانعت از ملاقات حضوری با نرگس محمدی دربیمارستان + عکس

از ملاقات حضوری با «نرگس محمدی» زندانی محبوس در بند نسوان زندان اوین که روز یکشنبه ۱۹ مهر ماه در پی تشنج در زندان، به بیمارستان ایران مهر منتقل و بستری شده از سوی مسوولین ممانعت به عمل آمده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز جاری سه شنبه ۲۱ مهرماه ۱۳۹۴ پس از انتشار اخبار انتقال « نرگس محمدی» به بیمارستان ایران مهر، تعدادی از فعالین سیاسی و مدنی از جمله «دکترمحمدملکی» به همراه همسر و«هوشنگ نعمتی» جهت ملاقات با این زندانی سیاسی در این بیمارستان حضورپیدا کرده و از ملاقات آنها با « نرگس محمدی» از سوی مسوولین ممانعت به عمل آمده است.
«هوشنگ نعمتی» ازفعالان مدنی و یکی از شرکت کنندگان دوشنبه های اعتراضی در مقابل درب دفتر لاستیک دنا در میدان ونک نبش خیابان گاندی درصفحه فیسبوک خود دراین خصوص نوشته ” امروز خبر دادند که خانم نرگس محمدی را روز یکشنبه به بیمارستان ایران مهر انتقال داده اند. گویا در چند روز گذشته چندین بار دچار تشنج شده و وضعیت سلامتیش در خطر است . خود را به بیمارستان رساندم . ساعت ملاقات ۳ شروع میشد ولی مسلما به ما اجازه ی ملاقات نمی دادند و ۴۵ دقیقه منتظر ماندیم ولی اجازه ی ملاقات ندادند . دکترمحمد ملکی و همسرشان نیز حضور داشتند و وکیل خانم محمدی نیز بود ولی به هیچ وجه به ما اجازه ی ملاقات مختصری هم ندادند . نرگس محمدی در بیمارستان ایران مهر طبقه دوم اتاق ۴۰۴ بستری است. امیدورام هرچه زودتر بهبودی پیدا کند و از بند دژخیمان رها شود .”
«تقی رحمانی»، همسر «نرگس محمدی» پیش تر گفته “شرایط نگهداری همسرم در بیمارستان باید معقول باشد تا تحت فشار عصبی قرار نگیرد، بنابراین ایجاد شرایط نامناسب مانند بستن به تخت، روند درمان او را عقب می‌اندازد”.
پزشک‌های متخصص در خصوص دو بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی که «نرگس محمدی» به آنها مبتلا است، معتقد هستند که این بیماری‌ها در فضای زندان قرار دهد.
«تقی رحمانی» در ادامه افزود ” فراهم نکردن شرایط مناسب و همچنین تعلل در معالجه همسرش، خطر معلولیت او را افزایش می‌دهد”.
خانم محمدی چهاردهم مهرماه در پی برخورد نامناسب یکی از مأموران زندان اوین با او به‎هنگام انتقالش برای تزریق آمپول هپارین، دچار فشار عصبی و بالا رفتن فشار خون می‌شود که این امر منجر به انتقال او به بهداری زندان اوین شده است.
«نرگس محمدی» در۱۵ مهر ماه ۱۳۹۴ پس از تشنج شدید، به بیمارستان امام خمینی منتقل می‌شود. تشخیص پزشک‌های متخصص مغز و اعصاب این بیمارستان، تشنج ناشی از فشار عصبی بوده است. پزشک‌های متخصص مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی، دستور پزشکی مبنی بر اعزام فوری و تحت درمان و بررسی قرار گرفتن بیماری توسط پزشکان متخصص پیشین او که از سابقه بیماری مطلع هستند را صادر می‌کنند، دستوری که اجرا نمی‌شود.
این در حالی است که پیش‌تر از این در تاریخ یازدهم مهرماه، پزشک متخصص مغز و اعصاب خانم محمدی که پس از پنج ماه موفق به معاینه او شده بود، دستور پزشکی برای بستری شدنش در بیمارستان را داده بود.
نرگس محمدی از سال ۱۳۸۹ و پس از نگهداری در سلول‌های انفرادی بند ٢٠٩ دچار بیماری‌های عصبی شد. بیماری او در سال ۱۳۹۱ و در پی بازداشت مجددش در زندان زنجان تشدید و به بیمارستان منتقل شد. از همین رو مقام‌های مسئول براساس نظر پزشک‌های متخصص و همچنین پزشکی قانونی مبنی براین‌که فضای زندان، خانم محمدی را برای فلج عضلانی مستعد می‌کند، با آزادی او برای ادامه درمان، موافقت کرده بودند.
با این حال، «نرگس محمدی» در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ بدون دریافت احضاریه‌ای، توسط نیروهای امنیتی- قضایی در منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
تقی رحمانی در پی انتشار خبر تشدید بیماری «نرگس محمدی» در زندان گفت که مسئولیت تعلل در درمان همسرش که می‌تواند خطر جانی برای او به همراه داشته باشد، برعهده مقام‌های امنیتی و قضائی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید