آزادی ملک محمد آبادیان به قید وثیقه

«ملک محمد آبادیان» زندانی زندان مرکزی زاهدان که بیش از ۳ سال و نیم در بازداشتگاه وزارت اطلاعات و زندان مرکزی زاهدان در وضعیت بلاتکلیف بود آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از فعالین بلوچ، «ملک محمد آبادیان» زندانی زندان مرکزی زاهدان که بیش از ۳ سال و نیم در بازداشتگاه وزارت اطلاعات و زندان مرکزی زاهدان در وضعیت بلاتکلیف بود، صبح امروز سه شنبه ۲۸ مهر با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

یکی از بستگان آبادیان گفت: “چند روز پیش «محمد مرزیه» دادستان زاهدان با مراجعه به زندان مرکزی زاهدان پیشانی «ملک محمد» را بوسیده و از اینکه در این مدت در وضعیت بلاتکلیف در حبس بوده و اذیت شده عذر خواهی کرده است”.

«ملک محمد آبادیان» که پس از ۱۰۰ روز از آخرین جلسه دادگاه خود و همراهانش از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به اتهام اقدام «علیه امنیت ملی» حکم اعدام دریافت کرده بود پس از اعتراض به حکم و تلاش علما و معتمدان اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، حکم وی در دیوان عالی کشور لغو شد.

این زندانی همواره بر بی گناهی خود تاکید کرده و احکام دادگاه انقلاب زاهدان را “مغرضانه” خوانده و اعترافات اخذ شده از خود را تحت فشار شدید شکنجه های روحی و جسمی عنوان کرده بود.

«ملک محمد آبادیان» که به همراه سه فرزند و دامادش بازداشت شده بود، جزو هم پرونده ای های «مولوی فتحی محمد نقشبندی» است که اردیبهشت ماه امسال با وثیقه سنگین ۵ میلیارد تومانی آزاد شد.

هم اکنون همچنان دو فرزند وی “عبدالهادی و جواد آبادیان” به همراه «جابر آبادیان» ، »نظام الدین ملازاده» و «گل محمد بلیده ای» در زندان مرکزی زاهدان می باشند که خانواده های آنها ابراز امیدواری کرده اند که فردا چهارشنبه با قرار وثیقه آزاد شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید