اتمام دوره مرخصی و بازگشت لطیف حسنی به زندان

Latif-Hasani_Kampain.info_

«لطیف حسنی» زندانی سیاسی آذربایجانی با پایان دوره مرخصی سه روزه خود روز یکشنبه ۳ آبان ماه به زندان رجایی شهر بازگشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «لطیف حسنی» فعال هویت طلب اهل «خلخال»، که پیش تر در ظهر روز پنجشنبه ۳۰ مهر ماه سال جاری از زندان رجایی شهر کرج به مرخصی ۳ روزه اعزام شده بود با پایان دوره مرخصی سه روزه خود روز یکشنبه ۳ آبان ماه ۱۳۹۴ به زندان رجایی شهر بازگشت.
این فعال آذربایجانی پیش تر در ۱۸بهمن ماه ۱۳۹۱ در شهر کرج به هنگام تدریس از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد.
پس از چند ماه بازداشت در اداره اطلاعات تبریز روز ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ قاضی «باقرپور»، رئیس شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب تبریز، «لطیف حسنی» را به همراه «آیت(یوروش) مهرعلی بیگلو»، «شهرام رادمهر»، «محمود فضلی» و «بهبود قلیزاده» به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی به ۸ سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به ۱ سال حبس تعزیری و مجموعاً به ۹ سال حبس تعزیری محکوم نمود.
وی در طول این مدت دوباره دست به اعتصاب غذا زد.
به گزارش «اویان نیوز» در آخرین مورد از روز ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳در حمایت از اعتصاب غذای «آیت (یوروش) مهرعلی بیگلو» و در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی از سوی نهادهای امنیتی و انتقال زندانیان سیاسی به شهر محل سکونت خود در زندان مرکزی تبریز دست به اعتصاب غذا زد.
در جریان این اعتصاب غذا، این فعال آذربایجانی ابتدا به زندان اوین سپس به زندان رجایی شهر انتقال یافت.
در نهایت، روز سه شنبه ۱۷تیر ماه ۱۳۹۳ «لطیف حسنی» پس از ۵۲ روز، به اعتصاب غذای خود در زندان رجایی شهر پایان داد.
سازمان عفو بین‌الملل روز جمعه ۱۳تیر ماه ۱۳۹۳ با انتشار بیانیه‌ای از وضعیت سلامتی وی ابراز نگرانی کرده بود.
پیش از آن نیز «لطیف حسنی» همراه ۴ تن دیگر از فعال آذربایجانی در اعتراض به حکم ۹ سال حبس تعزیری از در ۲۲تیرماه ۱۳۹۲ دست به اعتصاب غذا زده بود.
«لطیف حسنی» متولد شهرستان «خلخال» بوده و تحصیلات خود را در رشته علوم سیاسی گرایش حقوق بین‌الملل، مقطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه دولتی باکو به پایان رسانده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید