بازداشت دو فعال مدنی آذربایجانی

«مقصود بصیرپور» فعال مدنی اهل ملکان و «سعید سلطانی» اهل جلفا طی روز جاری چهارشنبه ۲۰ آبان ماه از سوی مامورین امنیتی بازداشت شدند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «مقصود بصیرپور» از فعالان مدنی ملکان بعد از ظهر روز جاری چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ از سوی نیروهای امنیتی در ملکان بازداشت و به اداره اطلاعات نیروی انتظامی این شهر منتقل شد.
پیش تر در عصر روز سه شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۴،همزمان با مراسم روز طبیعت (چول بایرامی) در ملیک کندی (ملکان) ماموران امنیتی به صورت همزمان به خانه تعدادی از فعالین مدنی شهر ملکان از جمله «مقصود بصیر پور»، «سجاد افروزیان» و «منصور مقتدر زاده» یورش برده و درنهایت موفق به دستگیری این فعالین نمی شوند.
مامورین همچنین اقدام به تفتیش منزل شخصی این فعالین نیز می نمایند.
از علت بازداشت اخیر «مقصود بصیر پور» تاکنون اطلاعاتی در دست نیست.
همچنین «سعید سلطانی» دیگر فعال مدنی در جلفا نیز صبح روز جاری با یورش ماموران امنیتی به محل کارش در علمدار جلفا بازداشت و به اداره اطلاعات این شهر انتقال داده شده است.
پیش تر «سعید سلطانی» به دفعات متعدد با فعالیت های هویت طلبانه اش بازداشت و مورد ارعاب نیروهای امنیتی قرار گرفته بود.
وی همچنین در سال ۱۳۸۵در شهر جلفا به دلیل اعتراض به کاریکاتور توهین آمیز روزنامه ایران بازداشت و پس از تحمل شکنجه های شدید جسمی و روحی در اداره اطلاعات تبریز به زندان جلفا منتقل و با پایان دوره محکومیت آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید