اعتصاب غذای مادر امید علی شناس به همراه دو بازداشت شده دیگر در روز شنبه ۳۰ آبان ماه، در زندان قرچک ورامین

«سیمین عیوض زاده» مادر «امید علی شناس» فعال مدنی درپی تماس تلفنی از اعتصاب غذای خود به همراه دو بازداشت شده دیگر در روز شنبه ۳۰ آبان ماه سال جاری، در اعتراض به بازداشت و انتقالشان به زندان «قرچک ورامین» از روز شنبه ۳۰ آبان ماه خبر داده و اعلام کرده است تا زمان آزادی به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.
اعتصاب کنندگان همراه با «سیمین عیوض زاده»، «شروین یمنی» از هوادران « محمد علی طاهری» و «لیلا پورغفاری» فعال مدنی از شرکت کنندگان شنبه و دوشنبه های اعتراضی اعلام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «سیمین عیوض زاده» مادر «امید علی شناس» فعال مدنی محبوس در بند ۸ زندان اوین، و یکی از شرکت کنندگان در تجمع های اعتراضی و جنبش دادخواهی روزهای شنبه مقابل زندان اوین و روزهای دوشنبه مقابل دفتر لاستیک دنا واقع در میدان ونک نبش خیابان گاندی، که پیش تر پس از شرکت در تجمع اعتراضی روز شنبه ۳۰ آبان ماه سال جاری جهت آزادی زندانیان سیاسی، مدنی و عقیدتی در مقابل زندان اوین به همراه «رضا ملک» زندانی سیاسی سابق، «هاشم زینالی» پدر «سعید زینالی» دانشجویی که در جریان اعتراضات دانشجویی پس از حمله به کوی دانشگاه در تیرماه ۱۳۷۸ از سوی نیروهای امنیتی در منزل بازداشت و تاکنون خبری از وی به دست نیامده است، «محسن شجاع» فعال مدنی و تنی چند از هواداران «محمد علی طاهری» بازداشت و سپس به دادسرای دو اوین منتقل شد، در اعتراض به انتقال خود به زندان «قرچک ورامین» به همراه دو بازداشت شده دیگر، از زمان بازداشت تا کنون دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده اند تا زمان آزادی خود به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.
«سیمین عیوض زاده» طی تماس تلفنی اعلام کرده است که پس از انتقال به زندان «قرچک ورامین» هیچگونه بازجویی از آنها صورت نگرفته و تنها برگه هایی که پیش تر از سوی مسوولین تهیه و تنظیم شده بوده به آنها ابلاغ شده است.
در برگه مربوطه اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق حمایت از سرکرده عرفان حلقه” به «سیمین عیوض زاده»، «شروین یمنی»، «لیلا پور غفاری» نسبت داده شده است.
همچنین گزارش ها از تشنج و وضعیت جسمی نامناسب «لیلا پورغفاری» فعال مدنی حکایت دارد.
فرزند «سمین عیوض زاده»، «امید علی شناس» فعال مدنی و زندانی محبوس در بند ۸ زندان اوین، که در چهاردهمین ماه بازداشت خود همچنان در وضعیت بلاتکلیف در زندان به سر می برد و تاکنون تاریخی جهت برگزاری دادگاه تجدیدنظر او اعلام نشده است، نیز در اعتراض به بازداشت مادر خود «سیمین عیوض زاده» و انتقال او به زندان «قرچک ورامین» از روز شنبه ۳۰ آبان ماه سال جاری، پس از اعتراض به بازداشت ها و تحصن در مقابل افسر نگهبانی بند ۸ زندان اوین دست به اعتصاب خشک زده و اعلام کرده است تا زمان آزادی بی قید و شرط مادرش «سیمین عیوض زاده» به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.
«امید على شناس»، در ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۳ بازداشت و به بند دوالف سپاه در زندان اوین منتقل و سپس پس از گذشت مدتی به بند ۸ این زندان منتقل شد.
علی‌‌رغم صدور قرار وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی برای این فعال مدنی، دادگاه بدوی و پیش تر دادسرا به دلایل نامعلومی از پذیرش وثیقه خودداری کردند.
امید علی شناس در کمتر از از پانزده دقیقه، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به اتهام «توهین به رهبری»، «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید