ادامه اعتصاب غذای زندانیان سیاسی رجایی شهر؛ مخالفت با انتشار علنی نام ضاربان

زندانیان سیاسی بند ۴ زندان رجایی‌شهرکرج که در اعتراض به حضور دو زندانی با سابقه‌ی شرارت در این بند دست به اعتصاب غذا زده‌اند تاکید می‌کنند که مایل به انتشار علنی نام این دو زندانی نیستند، زیرا که آنها را نیز قربانی سیاست‌های مدیریت زندان جهت کنترل زندانیان می‌دانند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه، در سومین روز اعتصاب غذای پنج زندانیان سیاسی سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجایی‌شهر و در پی اعتراض آنان به عدم امنیت جسمی و روانی در این سالن، تاکنون مقامات زندان کوچکترین اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند.
روز شنبه ۷ آذر ماه سال جاری دو تن از زندانیان سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجایی شهر که سابقه درگیری و شرارت دارند، پس از تهدید و ارعاب گروهی از زندانیان، با چاقو به آنها حمله کرده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
طی روزهای اخیر و پس از این ماجرا، فعالان سیاسی اجتماعی و زندانیان سیاسی سابق زندان رجایی‌شهر و اوین ضمن هم‌دردی با اعتصاب‌کنندگان غذا از آنها خواسته اند تا نام ضاربان خود را افشا کنند. با وجود این به نظر می‌رسد معترضان اساسا اعتراض‌شان متوجه ضاربان نیست بلکه آنها معترض به مدیریت سازمان زندان‌ها و زندان رجایی‌شهر را به واسطه ایجاد ناامنی و تحمیل فشارهای متعدد بر زندانیان سیاسی عقیدتی و سوءاستفاده از ضعف‌های برخی زندانیان هستند.
زندانیان معترض زندان رجایی‌شهر و حتی ضاربان آنان نیز خود به نوعی قربانیان ظلم و بی عدالتی نظام قضا از یک سو و مدیریت غیر اخلاقی زندان از سوی دیگر هستند.
زندانیان در اعتصاب معتقدند که اگر زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین ناچار شدند جهت حفظ و تامین امنیت جسمی و روانی خود و در اعتراض به تهدیدات و تحرکات عده‌ای از همکاران سابق دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی که به جرم جاسوسی به آنجا منتقل شده بودند، دست به اعتراض زنند و خواستار اخراج آنان از بند ۳۵۰ شوند، زندانیان اعتصابی رجایی‌شهر نیز جز تامین امنیت و آرامش در سالن ۱۲ بند ۴ خواسته دیگری ندارند.
آنها تاکید می‌کنند مدیریت زندان با حمایت، پشتیبانی و تحریک برخی زندانیان دارای نقطه ضعف و بریده و تطمیع آنان تلاش دارد با ناامن کردن غیررسمی فضای بند سیاسی فشار بر زندانیان سیاسی را تشدید و به این روش بند سیاسی زندان را مدیریت کند.
بنا بر این منطق و همین‌طور حفظ آبروی خانواده بی‌گناه ضاربان، اعتصاب‌کنندگان زندان رجایی‌شهر تاکید کرده‌اند که تمایلی به انتشار نام ضاربان ندارند و هرگز اعتراض خود را به رفتار زشت و غیر قابل دفاع دو یا چند زندانی یا کشمکش‌های شخصی تقلیل نمی‌دهند، بلکه آنان خواستار توقف رویه‌های جاری مدیریت زندان و تهدیدهای مستقیم و غیر مستقیم، آشکار و پنهان علیه جسم و روان و امنیت خود و همبندیان‌شان هستند.
همچنین اعتصاب‌کنندگان «سعید مدنی»، «سعید رضوی‌فقیه»، «کامران ایازی»، «بهزاد عرب‌گل» و «جعفر اقدامی» تاکید کرده‌اند تا انتقال قطعی ضاربان از سالن ۱۲ بند ۴ و تامین امنیت‌شان به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.
بر اساس این گزارش حال جسمی «سعید رضوی‌فقیه» که یکی از مضروبان حمله‌ی روز شنبه است، نامساعد بوده و با توجه به سابقه دو عمل جراحی قلب و گزارش‌های پزشکی قانونی مبنی بر بحرانی بودن و وخامت حال این زندانی سیاسی و تهیه نشدن داروهای تجویز شده برای وی، مخاطرات بیشتری او را تهدید می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید