همدردی چهار زندانی سیاسی پس از وقایع اخیر پاریس با مردم فرانسه

«سعید شیرزاد»، «زانیار مرادی»، «لقمان مرادی » و «هوشنگ رضایی» چهار تن از زندانیان سیاسی محبوس در در زندان رجایی شهر کرج طی نامەای سرگشاده همدردی خود را جهت وقایع رخ داده اخیر با مردم فرانسه اعلام کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانیان سیاسی ضمن اعلام همدردی با مردم فرانسه، کشتار و اقدام ترویستی را اعلام جنگ نه به مردم فرانسه بلکه اعلام جنگ به بشریت دانستەاند.
این زندانیان سیاسی در بخش دیگری از نامه خود نوشتەاند:«ما زندانیان سیاسی زندان گوهردشت از جوامع بین المللی که در قبال این اقدام تروریستی سکوت نکرده اند می خواهیم که در قبال اعمال تروریستی در دیگر نقاط جهان ربودن و به بردگی گرفتن زنان و دختران در آفریقا ٬عراق ٬سوریه حملات حملات تروریستی لبنان، ترکیه و کشتار چند صد هزار نفر از مردم سوریه توسط تروریستهای داعش و دیگر گروههای تروریستی سکوت نکنند.»
«سعید شیرزاد» یکی از امضا کنندگان این نامه در ۱۲ خرداد‌ماه ۱۳۹۳، در محل کار خود در پالایشگاه «تبریز» بازداشت و ابتدا به زندان «اوین» منتقل شد و پس از مدتی به دلیل اعتراض و پیگیری مشکلات صنفی زندانیان، با وجود عدم برگزاری دادگاه و بازداشت موقت به زندان «رجایی شهر کرج» تبعید شد.
این فعال مدنی که ۲۱ شهریورماه ۱۳۹۴، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شده بود، در دادگاه بدوی به ۵ سال زندان محکوم شده است.
این فعال حقوق کودکان در زمینه آموزش کودکان کار و خیابان که بخشی از اتهاماتش نیز “کمک به مشکلات آموزشی کودکان زندانیان سیاسی” است، نخستین بار در ۴۲ مردادماه ۱۳۹۱، زمانى که براى امداد و کمک‌رسانى به مردم زلزله‌زده «آذربایجان شرقى» به «اهر» رفته بود، بازداشت و پس از گذراندن ۲۰ روز با قید کفالت از زندان آزاد شده بود.
«زانیار» و «لقمان مرادی» دیگر امضا کنندگان این نامه، در پنجم مهرماه ۲۴۹۹ به اتهام قتل فرزند امام جمعه‌ی شهر مریوان و همکاری با حزب کومله از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در دی‌ماه سال ۲۴۹۰ از سوی قاضی صلواتی در شعبه‌ی ۲۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «محاربه و مفسدفی‌الارض» به اعدام محکوم شدند.
پس از اعتراض این دو زندانی سیاسی کُرد به احکام صادره ، در تاریخ ۱۹ تیر ۱۴۹۰، از سوی دیوان عالی کشور این حکم تائید و پس از گذشت یک روز به دایره اجرای احکام زندانی رجایی شهر کرج ابلاغ شد.
یکی دیگر از امضا کنندگان این نامه «هوشنگ رضایی» اهل شهر نهاوند در ۲۹ خرداد ماه ۱۴۹۹، در تهران از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
نامبرده پس ازتحمل شکنجه های جسمی و روانی در اردیبهشت ماه ۱۴۹۱، پس ازنزدیک به یک سال و نیم حبس در بندهای ۲۰۹ و ۴۵۰ زندان اوین، اوایل اردیبهشت به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
این زندانی سیاسی به اتهام «محاربه از طریق عضویت در کومله» از سوی شعبه ۲۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی » به اعدام محکوم شده است.
حکم اعدام این زندانی سیاسی طی دو سال گذشته از سوی دیوان عالی کشور تائید، و در حال حاضر درخواست اعاده دادرسی شده است، اما به علت قطعیت یافتن رای دادگاه بدوی تا کنون به این درخواست پاسخی داده نشده و همچنان خطز اجرای حکم وجود دارد.

متن کامل این نامه که در اختیار «کانون مدافعان حقوق بشر کردستان» قرار گرفته است، در پی می آید.

با خبر شدیم که در یک سری حملات تروریستی در پاریس بیش از ۱۳۰ نفر کشته و بیش از۳۵۰ نفر زخمی شده اند که حال برخی از آنان نیز وخیم گزارش شده است.

ما زندانیان سیاسی زندان گوهردشت از جوامع بین المللی که در قبال این اقدام تروریستی سکوت نکرده اند می خواهیم که در قبال اعمال تروریستی در دیگر نقاط جهان ربودن و به بردگی گرفتن زنان و دختران در آفریقا ٬عراق ٬سوریه حملات حملات تروریستی لبنان، ترکیه و کشتار چند صد هزار نفر از مردم سوریه توسط تروریستهای داعش و دیگر گروههای تروریستی سکوت نکنند و همچنین از مردم فرانسه ٬آلمان و دیگر کشورهای اروپایی که این روزها ناخواسته پذیرای میلیونی مهاجران هستند که به دلیل جنگهای خانمانسوز برای در امان بودن جانشان و به امید داشتن زندگی بهتر ٬ناخواسته مجبور به مهاجرت گشته اند٬می خواهیم که این اقدامات تروریستی را از پناهجویان جدا دانسته که آنان نیز سالهاست قربانی تروریست ها هستند.

ما زندانیان سیاسی زندان گوهردشت این اقدام تروریستی را که مصداق بارز جنایت علیه بشریت می باشد و آن را اعلان جنگ نه به مردم فرانسه بلکه اعلان جنگ به بشریت می دانیم٬ضمن اعلان همدردی با مردم فرانسه و از جمله خانواده‌ی کشته شدگان و آرزوی بهبودی مجروحین این حادثه تروریستی را داریم.

سعید شیرزاد – زانیار مرادی – لقمان مرادی – هوشنگ رضایی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید