اعزام محمد رضا عالی پیام به بیمارستان

«محمد رضا عالی پیام» با نام مستعار «هالو» زندانی محبوس در بند دو زندان رجایی شهر روز یکشنبه ۶ دی ماه، به بیمارستان قلب تهران اعزام شد.
به گزارش کمپین دفاع اززندانیان سیاسی و مدنی، «محمدرضا عالی‌ پیام» شاعر طنزپرداز که چندی پیش در روز شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ از بند ۸ زندان اوین به قرنطینه زندان رجایی شهر کرج منتقل و سپس به بند دو این زندان مشهور به دارالقرآن منتقل شده بود روز یکشنبه ۶ دی ماه، به بیمارستان قلب تهران اعزام شد.
«محمدرضا عالی‌ پیام» پیش تر درساعت ۲ بعدازظهر روز چهارشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، جهت تحمل حبس ۱۵ ماهه خود راهی زندان اوین گردید.
این شاعر طنز پردازپس انتقالش به بند دارالقرآن وی مورد بی احترامی ها و آزاد و اذیت شدید «سید نجم‌الدین حسینی» مسوول بند دارالقرآن قرار گرفت.
به صورتی که این زندانی سیاسی را تا مدتی ازداشتن تخت در این بند محروم کردو حتی با داشتن دستورپرشکی مبنی بر شرکت نکردن در مراسم صبحگاهی،شرکت در این مراسم را برای این شاعر طنزپردازاجباری اعلام کرد.
بند ٢ زندان رجایى شهر معروف به دارالقرآن، یک بند ویژه و مذهبى است.
زندانیان جرائم مختلف و بعضا خطرناک در این بند، در ازاى خواندن و حفظ قرآن و به جا آوردن تشریفات مذهبى، امتیازاتى از قبیل بخشودگى، مرخصى و ملاقات دریافت مى کنند.
پیش‌تر محمدرضا عالی پیام در روز سه‌شنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۳، طی تماسی تلفنی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب احضار می‌شود تا حکم صادر شده علیه او را به اطلاعش برسانند.
به گفته این شاعر طنزپرداز، «توهین به مقدسات قرآن و امام زمان»، «توهین به آیت‌الله خمینی و مقام رهبری»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با سرودن اشعار طنز در بین مردم و ارسال آن از طریق پیامک و اینترنت برای افراد دیگر» و «توهین به رییس‌جمهور و مسوولین نظام» چهار اتهامی است که در دادگاه انقلاب به او نسبت داده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید