اعتصاب غذا بهنام ابراهیم زاده در حمایت از ارژنگ داوودی زندانی سیاسی

«بهنام (اسعد) ابراهیم‌ زاده» فعال کارگری، حقوق کودکان کار و خیابان و زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۱۰ سالن ۳۰ زندان رجایی شهر کرج در پی بی توجهی مسوولین نسبت به خواسته های «ارژنگ داوودی» زندانی سیاسی محکوم به اعدام، و در حمایت از این زندانی سیاسی محبوس دربند ۱۰ این زندان صبح روزسه شنبه ۸ دی ماه دست به اعتصاب غذا زده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی، «ارژنگ داوودی» معلم و نویسنده زندانی است که به خاطر نامه‌نگاری از زندان و انتشار و ارسال نوشته‌ها و یادداشت‌هایش بارها از سوی مسوولین زندان مورد تهدید، فشار و شکنجه قرار گرفته است.
«ارژنگ داوودی» از سوی مسوولین در روز سه شنبه ۱۷ آذرماه ۱۳۹۴به همراه «افشین بایمانی»، دیگر زندانی سیاسی از سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجائی شهر کرج خارج و «ارژنگ داوودی» به بند ۱۰ و «افشین بایمانی» به بند دو معروف به دار القران منتقل شدند.
این دو زندانی سیاسی در اعتراض به انتقالشان به این بندها و درخواست بازگشت به سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجائی شهرکرج از روز سه شنبه ۱۷ آذرماه سال جاری دست به اعتصاب غذا زدند.
در هفته گذشته نیز «ارژنگ داوودی» در شانزدهمین روز از اعتصاب غذا خود به علت وخامت بد جسمی در بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲ دی ماه به بیمارستان امام خمینی منتقل و در ساعت ۱۲ شب با توجه به عدم رسیدگی پزشکی و درگیر شدن پزشک معالج دکتر «نیما شهریار پور» با نامبرده در بیمارستان امام خمینی مبنی بر این که ایشان زندانی سیاسی هستند و او را درمان نمی کند به زندان رجایی شهر بازگردانده شد.
یکی از خواسته های «ارژنگ داوودی» بازگشت خود به سالن ۱۲ بند ۴ این زندان که مخصوص به زندانیان سیاسی و عقیدتی می باشد است.
این زندانی با اتهامات تازه‌ای در زندان روبرو و با احکام جدید حبس نیز محکوم شده است.
اتهام «عضویت و هواداری و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق در زندان» صدور حکم اعدام را برای این زندانی سیاسی ۶۳ ساله به دنبال داشته است.
«ارژنگ داوودی» محکومیت ۱۰ ساله نخست خود را به پایان رساند، اما پیش از صدور حکم تازه اعدام، با پرونده‌ سازی‌های مختلف طی دوران حبس، مجددا به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده است.
این زندانی سیاسی درآبان‌ ماه ١٣٨٢ بازداشت و زیر شدیدترین شکنجه‌ها در سلول‌های انفرادی بند دو الف سپاه زندان اوین قرار گرفت.
وی از سوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی حسن زارع دهنوی (حداد)، به ۱۵ سال زندان تعزیری، ۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی، انفصال دایم از مدیریت مجتمع آموزشی- فرهنگی پرتو حکمت، ۸۴ ضربه شلاق و تبعید به زندان‌های جنوب کشور محکوم شد.
اتهام‌های اصلی «ارژنگ داوودی»، راه‌اندازی و تاسیس «جنبش آزادی ایرانیان» و «کنفدراسیون دانشجویان ایرانی» است، هرچند اتهامات دیگری همچون نوشتن «مانیفست ضد نظام جمهوری اسلامی»، توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی و مسوولین نظام و روحانیون، توهین به مقدسات، و همکاری با خبرنگار کانادایی «جین کوکان» برای ساخت فیلم مستند «ایران ممنوع» نیز در پرونده ارژنگ داوودی وجود داشت.
داوودی در سال‌های اخیر به زندان‌های مختلفی تبعید شده است، از زندان اوین به زندانی در اهواز، از آنجا به بندرعباس و سپس به زندان رجایی شهر (گوهردشت) کرج تبعید شد.
وی در مدتی که در زندان‌های مختلف دوره محکومیت خود را می‌گذراند، بارها در اعتراض به وضعیت زندان، رفتار زندانبانان و اوضاع سیاسی- اجتماعی ایران اعتصاب غذا کرده است.
این معلم زندانی در دوران سال‌های زندان، بارها مورد شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفته و بخشی از بینایی و شنوایی خود را در اثر این شکنجه‌ها از دست داده است.
اکنون «بهنام ابراهیم زاده» زندانی سیاسی محبوس دراندرزگاه ۱۰ سالن ۳۰ زندان رجایی شهر کرج در پی بی توجهی مسوولین نسبت به خواسته های این زندانی سیاسی محکوم به اعدام، و در حمایت از نامبرده، صبح روزسه شنبه ۸ دی ماه دست به اعتصاب غذا زده است.
این فعال کارگری و حقوق کودکان کار و خیابان که نزدیک به پنج سال در زندان به سر مى برد، ابتدا در خردادماه ۱۳۹۰بازداشت و به پنج سال حبس و پس از بازگشایى پرونده جدید و محاکمه در دى ماه ۱۳۹۳ به نه سال و نیم زندان مجدد محکوم شد.
در اواخر مرداد ماه ۱۳۹۴ «مهدی خدابخشی» دادیار پیشین ناظر بر زندان، پس از حضور در بند و سلول «بهنام ابراهیم زاده» یک صفحه کپی از حکم تائید شده این فعال کارگری را مبنی بر کاهش حکم وی به استناد ماده ۷۰۶ – ۷۰۲ – ۶۱۰ – ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی از نه سال و شش ماه حبس، به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵روز، ابلاغ کرد.
پیش تر این فعال کارگری پس از ابلاغ حکم جدید نه سال و نیم زندان مجدد در دى ماه ۱۳۹۳، در بند ٢٠٩ زندان اوین بازجویى و به زندان رجایی شهر منتقل و پس از انتقالش به قرنطینه با تصمیم مسوولین زندان به بند دارالقرآن منتقل شده بود.
در روز پنج شنبه ۲۵ تیرماه سال جاری این فعال کارگری به دلیل عود بیماری آرتروز گردن از بند دو زندان رجایی شهر معروف به «دارالقرآن» به بیمارستان «امام خمینی» تهران منتقل و پس از معالجه به زندان بازگردانده شد.
پیش تر در روز سه شنبه ۵ آبان ماه ۱۳۹۴ ابن فعال کارگری و زندانی سیاسی از بند دو زندان رجایی شهر کرج معروف به «دارالقرآن» به اندرزگاه ۱۰ سالن ۳۰ این زندان منتقل شد.
این فعال حقوق کودکان کار و خیابان همچنبن در روز چهارشنبه ۲۵ آذرماه سال جاری جهت معالجه مشکلات ستون فقرات (فاصله بین مهره ها) به بیمارستان امام خمینی اعزام و پس از انجام معاینات اولیه و تشخیص پزشکان مبنی بر آزمایش های بیشتر جهت درمان و عمل جراحی مجددا به زندان عودت داده شد.
این فعال کارگری به شدت از درد آرتروز گردن رنج می برد، همچنین پیش تر نیز با مشکلاتی از جمله وضعیت بینایی و سوزش چشمانش روبرو بوده است.
«نیما ابراهیم زاده» فرزند «بهنام ابراهیم‌زاده»به بیماری سرطان خون مبتلاست و این موضوع بر نگرانی ها و شرایط روحی این فعال کارگری افزوده است .

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید